söndag 5 september 2010

Videoblogg?

Jag sitter här på kvällskvisten o funderar lite.

Om man typ söker på "Videoblogg" på youtube så får man ju ungefär 120834326327 st träffar. I runda slängar.
Fattar ni vilken "trend" det är?
O det är inte bara bratty boysen och fjortisbrudarna som gör det. ALLA småfolk som har en blogg, vilket typ ALLA har, lägger ju upp videobloggar. Dom filmar sig själv när dom "låtsas prata" med sina läsare.
Ja, jo, tjena.. det har visst jag oxå råkat göra ett par gånger.
Men jag har gjort de på skoj. Jag driver med mig själv (kanske för att ingen ska kunna hacka på mitt riktiga jag? :P)
Men fatta att vara förälder nu för tiden. Det är ju fan skrämmande!
Man chattar inte på passagen.se längre. Man använder inte Skunk/Smurfa/Lunar längre för o lägga till en massa kompisar. Nu har man Facebook. Alla har facebook. Typ alla. I hela världen. Iaf dom med internetuppkoppling. Vilket är typ.. alla.
O har man sin mobil kopplad till detta så slängs det upp roliga bilder till höger o vänster, kanske inte helt genomtänkta.
Men vänta.
Back to the subject.
Tänk dig som förälder veta att ditt barn har en blogg där dom varje dag skriver vad dom gör, vad dom ska göra, o vart dom befinner sig. Uppepå detta lägger dom in videoklipp och börjar självklart med "Cha cha bloggen!" - förklarar lite kort på typ 2 min vad dom gjort under dagen- avslutar med "Ha de så bra allihopa, puss puss" - slängkyss mor kameran. MYCKET viktig detalj.
Asså jag skulle fan aldrig tillåta att mina barn hänger ut sig själva så pass på internet, så alla, varenda jävel kan granska en. Man är barn! Man tänker fan inte längre än näsan räcker! Det dom säger o filmar idag, kanske dom inte alls står för dagen efter, o så kanske nån jävel fixar fram i skolan o visar alla, så är man mobbar ett par veckor framåt. Kids ARE very elaka. Glöm inte det.
O tänk er dom föräldrarna som inte ens vet om vad sina barn gör på nätet. Typ jävligt många säkert! Man vet ju själv hur man var som trotsig skitunge. Mamma o pappa visste väl ungefär hälften. O den hälften hade man förfinat.
Usch. Sånt gör mig rädd för o bli mamma. Det, plus att de gör svinont o klämma ut en unge.
Det jag vill komma fram till är internet är ett farligt ställe.
Jag tänker inte så jävla långt jag heller. Man skriver ut både de ena o de andra, man lägger ut bilder som faktiskt vem som helst kan sno o använda som runkobjekt, eller till nåt helt annat, my mind is springing iväg.
Man kanske skulle tänka ett steg längre.
Vad ger dig mig att outa mig för er?
o Er... vilka är ni?
Jag tjänar inga pengar på att ni läser min blogg, det är ingen som kommer fram till mig på stan o tackar mig för att dom får läsa om mitt (o)händelserika liv o mina fantastiska åsikter.
So... why? really.

Fast de känns bra. O kul. För jag intalar mig själv att jag är rolig, o att ni kanske skrattar lite åt mitt liv, o kanske då tycker att era egna liv är ganska så roliga dom oxå.
Tänk om man iaf fått nån o le idag? Det är en jävla skön bedrift måste jag säga.

Aja, nu tar vi med oss mina visdomsord o så tar vi sönder första bästa kamera som är vinklad i nån fjortis fejs för att dom videobloggar, och sen tvingar vi våra barn att leka med kottar och sparka fotboll mesta delen av den tiden dom inte är i skolan, så dom inte ens hinner med allt va internet har o erbjuda.

WHO'S WITH ME?!

Det var bättre förr... när modemen fortfarande lät som ett rymdskepp o det kostade 10kr/h att surfa.

Inga kommentarer: