tisdag 23 december 2008

Då kör vi

Gick upp lagom tidigt igår. Tog en sväng med abbie.
Åkte in till stan för o möta upp C.
Här ska de handlas julklappar!
O inte va vi dom ända som tänkte så.
Var ju i stan lagom vid lunch oxå, så även alla som jobbar passar på att handla sina julklappar. Detta betydde att de typ inte fanns några parkeringar kvar till mig.
Efter många varv så hittade jag tillslut en, långt åt helvette ifrån.
3 timmar senare hade jag lyckats köpa alla julklappar, nyårsoutfit till mig själv o käkat mat!
När jag kom hem käkade jag, o drog vidare till P.daddy. Som håller på med sitt evighetsprojekt att renovera ett hus. Men jag måste medge att de va riktigt jävla fräscht!
Det badrummet skulle jag inte tacka nej till... Jag ska hyra in mig. Det får jag. Har jag bestämmt.
Fick även julklappar. Antar att de var för att jag är jag liksom. En klocka.. mer äsger jag inte. Haha! O en digitalkamera.. men jag antar att han kommer telefonera o försöka få mig att städa o på ett eller annat sätt betala av den :P
Sen fick hundarna leka av sig lite.

Gick upp tidigt som satan... åkte iväg in o städade. Som vanligt, i framtiden.
Efter det åkte jag till den där gula affären där man kan köpa originaldelar till bilen. Ingen gratis reklam här inte! Köpte, vad jag trodde var en bromsljuskontakt, o en glödlampa.
Dom hade alltså special beställt detta.
Satte mig i bilen o funderade...
1. Ska jag försöka sätta dit skiten själv? O riskera att dra ut nån sladd så bilen helt havererar.
2. Åka till nån som faktiskt kan.
Jag gick på alternativ nummer 2.
Åkte till Peugeot verkstaden.
Slog på mitt gulligaste leende, o skämtade lite med gubben i receptionen.
Självklart skulle han hjälpa mig.
"Jaha, o varför har du köpt en bromsljuskontakt då?"
"Jo jag var o besiktade bilen förstår du, o han sa att nåt va vajsing med bromsljuset. En bekant tittade på problemet o insåg att jag behövde en ny bromsljuskontakt. O här står jag nu!"
"Ok, o varför köper du skiten på "den gula butiken"? Du kunde ju köpt den här hos mig, billigare... du har säker frått fel grej oxå..."
"Nu ska du inte vara sån!"
Mycket riktigt.. när han tittar på kvittot så står de ju "Backljuskontakt"
"Bromsljuskontakt skulle du ha va? *höjjer på ögonbrynet o visar mig kvittot*
"...ja..."
"YES! Haha!"
Utbrister han.
Visst var de säkert skönt för honom att ha rätt.. :P Det ger jag honom.
Några minuter senare var kontakten ditsatt. Bromsljusen fungerade, o jag fick tillomed betala 10kr mindre hos honom för den där jävla kontakten.
Nöjd o belåten över att bilen var fixad åkte jag iväg till Maxi för att köpa lite mat.
O Som vanligt när jag väl kommer in där så blir påsen så tung, o tillslut orkar jag inte handla mer. Även om jag skulle behöva.
Min vän A pratar så gott om den fantastiska glassen som kostar 50pix för en liten jävla låda.
Jag är ju inte sämre än att jag var tvungen att testa ;) Ska se om jag hinner få i mig lite innan jag ska iväg ikväll.
Köpte även ingredienser till lite bak som jag tänkte dra igäng här hemma snart.
Banan & Chokladkaka, o Äpple/Kanel muffins.
Not bad, huh?
Sen vid 6 ska jag in till stan för o handla på systemet, sen vidare ut till norrköping för lite uppesittarkväll!

Det blir fint de.



4 kommentarer:

Anonym sa...

ben&jerry´s glass är den absolut godaste glassen som finns. helt klart värd 50 spänn :) god jul!

Anonym sa...

Tycker den glassen innehåller lite för stora bitar av chocklad o annat..blir konstig "konsistens" ;)

Anonym sa...

Oj, fel adress, ska vara www.metrobloggen.se/mattelarsson

^^ Ha en god jul

Nica Hansson sa...

Helén - Jag är fast! Nu ska jag bara plöja igenom alla smakerna :)

Matte - Det är ju de som är så gött ;) Välkommen föresten!