söndag 14 december 2008

Helgen - Check!

Fredagen stod i bakverkens tecken.
Vi gjorde mozartkulor, snickerkakor och wienernougat!
Det jobbiga är att jag har en påse kvar här hemma med dessa godsaker.. o jag borde verkligen inte äta mer nu..
Vi kom på att vi blivit äldre. Vilket kan vara en bra sak. Men samtidigt lite skrämmande.
Det var ju ingen fight knappt alls över hazzarden. Alla va typ nöjda direkt, så vi satt mest o slog lite tärning bara för att... sen blev de lite hetsigt emellanåt, när A skulle förstöra ;)
Det slutade med att jag fick mina egna lotter, 20kr i vinst! woho! Ett par nya söta sockar, ett halsband och en bok om efterätter... feejnt.
Sen åt vi godis tills vi nästan spydde. O gosade med lille Wille förstås. Eller "Willie" som han kallas av mig.
I lördags var de dags för dop. Var länge sen jag var på ett dop. Det är mäktigt att va i kyrkan tycker jag. Har stor respekt för kyrkan. Trots att allt som pratas om gud o jesus känns som en sekt på nåt vis... :S Allt gick fint, wille höll sig relativt lugn. Han blev som mest lugn när han fick vatten på huvvet :) Sen sov han gott.
Avfärd till Mogges föräldrars hem o mat o fika på det.
Hamnade i lätt koma kan jag säga. I love smörgåstårta, o åt nog lite för mycket. Sen var de vanlig tårta på det.. piiiu.
Fin grund inför utekvällen.
William fick en massa fina presenter. Helt klart många som besökt hemslöjds boden, eller va de heter, inne i stan. Hon måste blivit lite förvånad när de kommer en efter en o vill ha hans namn på olika saker o ting. Men fint var det!
Av oss fick han en spargris i form av ett får. Ett sparfår. O en bok.
Efter några timmar var de dags att dra hemmåt igen. Va så sjukt seg att jag bara ville slänga mig i soffan o jäsa en timme eller två.
Men de gick ju inte!
Det var bara att hoppa i party outfiten o peppa sig själv till ett annat humör.

Vid halv 7 kom C o S. Snackade lite skit o sen drog vi vidare in till Jen i hejdegården.
Riktigt trevlig förfest med ett kul gäng. En liten magiker hade vi ibland oss oxå. Sånt där kan jag bli tokig på alltså. Hur fan gör man?!
Drog till Strandgatan. Tror vi sjöng hela vägen.
Där var de riktigt bra! Lite lagom av allt. Inte så möe folk, så man kunde skutta runt utan att slå i nån.
Levde rövare på dansgolvet. haha. Fan va kul vi hade!
Passade på att dra till subway oxå o käka lite. Väldigt goda mackor. Kommer lätt bli ett nytt favvo fyllekäks hak :)
Åkte hem vid 3 med svarttaxi. Var lite skeptiskt, men de skulle tydligen inte va några problem sa "nån". Men de slutade med att vi fick punga ut med 300pix iaf. Som en vanligt jävla taxi kostar. Han påstod att de var 3,5mil till pickhult. Yeah right... inte så länge jag har bott här iaf.. hade jag vart kille o snabb hade jag lätt tagit springnota.. men jag pallade inte.
Pratade lite i telefon tills jag tillslut somnade vid 5.
Väldigt trevlig kväll måste jag säga!

Vaknade av mig själv kl 10.30. Trodde klockan skulle va waaay mer, eftersom jag glömt ställa klockan. Men det var ju en helt ok tid att vakna till liv.
Tog ett DW pass med Abbie. Hon va måttligt road. O jag blev dyngsur om fötterna. Ovärt!
Gjorde mig iordning o vid 1 kom mor o far o hämtade upp mig.
Dennis kalas var trevligt, som alltid. Han visade sina leksaker, o ville gärna börja kladda med play dooh degen jag köpt till honom. Men de fick vänta. Han körde in bilar i biltvätten istället, som vi gjort av en kartong. Han hade fått en radiostyrd bil oxå! Blixten från just Bilar. Den va skitkul! Tyckte iaf jag.
Mina barn kommer hata mig, för jag kommer leka med deras leksaker. Lätt.
Fick smörgåstårta även denna dagen till ära. Det är ju sukt gott, men två dagar i rad var lite kämpigt. Men gott! De va ju ändå inte samma...:P
Fick skallebank efter en stund o vi begav oss hem igen.
Ville ju inte göra Jen besviken, som stått o bakat, så jag tog med mig hund o åkte in o käkade lite adventsfika o snackade skit.
Nu är man hemm aigen, klockan är redan 22... helt sjukt va tiden gått fort idag.
Ska slappa i soffan en stund till, sen blir de att skalla kudden, som dom säger.

Min hjärna är typ överhettad.
Jag slits åt alla väderstreck. O det ska man väl egentligen ta som en komplimang. Men jag tycker bara att det är jobbgt. För man vill ju gå åt nåt håll... man vill ju inte stå kvar i mitten själv. O självklart dras jag åt det hållet som kanske inte är de bästa valet. Vad annars?
O man vet inte om allt gojja som sägs egentligen är sant, eller bara tomma ord. O sånt vill man ju inte råka ut för. Så då blir jag kall istället. Trodde inte att jag hade nån speciellt effekt på folk sådär i allmänhet, men de är ju ganska tydligt att jag tydligen har. Vilket jag borde va tacksam över, men ändå inte är.
Varför ska saker o ting va så krångligt?
Eller är de helt enkelt jag som gör det till krångligt genom o tänka alldeles för mycket, istället för o bara köra? Det har ju hänt förr. O de kanske är anledningen till att man är själv idag. Eller ja, inte själv... men... you know what I mean.
Jag hoppas iaf att de blir bra i slutändan, o att jag lever lycklig i alla mina dagar.

The end.










Inga kommentarer: