söndag 28 december 2008

Nattsudd

Jag vet att jag är dålig på att uppdatera... det är många som säger det nu :P
Ändå fick jag höra att jag var fånig häromdagen... hmpf!
Människor som inte förstår sig på oss bloggers. Tänk om man tex var en ganska ensam liten själ, som inte hade nån o släppa alla sina tankar o funderingar på? Visst vore de då ett bra verkstyg att blogga av sig lite, o släppa ut alla tankar i skrift. Sen finns de ju alltid nån som går in o läser, o kanske risar & rosar. Vilket man vill, de är ju däröfr man vill ventilera!
Jag säger bara en sak...
SÄ DÄÄÄ SÅÅ.
Jag började annandagen med att hugga tag i min julklappspengar.
Högg även tag i en bakis C ( som står för CILLA.. ok?) o for in till Ikano.
Det går alltid trögt i början... man vill liksom inte gå in i fel butiker från början, då kanske man hittar nåt helt oplanerat som man vill handla... det jag hade på "måste" - listan var:
-Parfym
-Tofflor
-Skor
Vi började med att stanna på Skopunkten.
Denna gudagåva till skoaffär. Shit the same om skorna bara håller en säsong.
När jag köpte mina lacoste sneakers ( som f.ö kostade lika mycket som hela min julklappspeng) så var dom bara vackra i ett år dom oxå. Men gudars så sköna.. förvisso.
Där hittade jag iaf ett par svarta stövlar, ett par vita sneakers, o ett par svarta/rosa/mönstade sneakers till. Jag kom överens med mig själv, o C att de är sånna skor jag använder mest.
Eftersom vi inte va ensamma om att vilja fybda denna dag så begav vi oss per fot till Ikano. Där inne började vi slåss med folkmassorna. Det var inte så jättefarligt ändå. Förutom på Gina med hejdundrans-rea o kö genom halva butiken. Lika så inne på Kicks där som sålde ut alla parfymförpackningar för 50%. Gissa vem som slogs med dom ;)
Hade inte tittat ut nåt favorit iförväg, vilket hade underlättat.
Men jag bestämde mig tillslut för Mexx. O jag är så nöjd! Den luktar mumma... eller "doftar".. de beror väl på.
Vi mellanlandade med lite mat på Santinis. Grillad Foccacia ( som stavas så bestämmer jag)... loooove.
Allt som allt kom jag hem med (förutom skorna o parfym)
-2 toppar från Gina.
-Baggy jeans från Vero Moda
-Nya underkläder
-Ett par tofflor
Tada! De va inte dåligt de inte.
På kvällen åkte jag till C o käkade fruktsallad o kollade på Björn.

Igår var de dags o vårda om bilen lite.
Det skulle ju fyllts på olja för alldeles för länge sen. Vilket jag förståss glömt.
Har jag sagt tillräckligt många gånger att jag behöver nån som kommer ihåg sånt där åt mig?
En redig karl.
Men eftersom jag är så händig o har ett "jävlarannamma" så åkte jag in till Biltema för att shoppa loss.
Det blev inhandlat motorolja, super gas treatment som lät som nåt jätte bra för bensintanken, glykol, ny glödlampa till parkeringsljuset som börjat fukka ur, o spolarvätska!
När jag kom hem började jag med steg ett. Fyll på olja. Gick galant! om man bortser från att lite kom utanför då...
Sen var de dags för glödlampan. Den satt jävla kringligt till, men med mina flinka fingrar o en manual om hur man bytte lampan ("vrid 1/4 varv, ta ut, byt lampa"...svåårt) så gick de galant!
Glykol fick jag inte fylla på då, när bilen va varm, för då kan de spruta upp grejer i ansiktet, o de är ju inte alla tjejer som gillar sånt.
Spolarvätskan va ju heller inte probs.
Så snacka om att jag gick med huvudet högt sen från bilen o in genom porten:
KAN SJÄLV! :D

På kvällen åkte vi till Sofie o Wille.
Han är ju så söt nu så de förslår! Vilket litet charmtroll, ligger o flinar o gurglar :)
När han inte blir skitförbannat o skriker lite. Med all rätt!
Käkade de godaste som finns tror jag: Flygande Jacob! Varför heter de så?
O sen egen gjord Chokladmousse till efterätt.

Idag var de dags o dra ut till norrk o träna hund. Dags o dra igång på riktigt nu om de ska bli nån tävling i sommar. Lika bäst o göra som farbror Hardcore säger ;)
Hämtade upp P o Lex som oxå ville med.
Började med att köra lite dragweight. Sen gick vi på vagnen.
Drog 510kg slutligen. Jag stoppade där. Abbie har en förmåga o tröttna efter 4-5 drag. Så de va bättre o sluta medan de fortfarande gick utan tjat.
Sen tog vi oss upp för backen en sväng med kedjorna efter. O avslutade med lite lek med Lex. P hade köpt en "bollslunga", tillomed jag fick iväg bollen rätt långt :)

Abbie har legat som en klubbad säl hela eftermiddagen sen vi kom hem. Inte ens brytt sig om att jag käkat mat, vilket hon iaf brukar ligga o titta på, o hoppas på rester, vilket hon aldrig får.
Det är ju bra, antar jag. Men de känns så trist när hon bara sover :P
Jag själv somnade till i soffan vid 7.. vaknade igen vid 9... hoppla.
Kom på att jag bestämmt mig för o tvätta... vilken underbar idé.
Ut i kylan o slänga igång 3 maskiner.
-8 grader var de sista gången jag gick! Brrrr....

Nu är de dags för sängen fär min del.
Ska upp o ombesiktiga bilen imorrn, åka till systemet, o packa inför tisdagen.

Godnatt, fuckers.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra där, nu liknar det blogg igen :)
Upp med bilder också!
...eller så kan du maila dom direkt till mig, iaf så måste du maila dom på Lex till mig pronto!

/P