torsdag 4 december 2008

Pain

Det började snöa igår kväll!
Va mysigt!
VA snöar de ute?? (internt)
Skottade fran spottbilen o drog in mot stan vid 6.
Blev störtsur när jag åkte ner för tredje gången till soprummet för o slänga sopor. 10 säckar totalt idag! Det är INTE ok! Ringde teamledaren för o lätta mitt hjärta. Nu kanske de ska bli städning mån-ons-fre istället, plus en timma. Woho! De lönar sig att öppna käften ibland.

När jag kom hem igen tog jag o Abbie en sväng i skogen. Åh ni skulle sett så fint de var!
Solen glimtade in melan träden och var helt röd/gul. Först trodde jag att de va nån som satt ut en arbetslampa på ett ställe, för de liksom strålade upp röd/gult sken på några träd. Men si de va bara solen!
O snön låg helt slätt på alla kvistar o grenar. Jaa.. fint var det.
Men sen började hon äta bajs. O jag blev Hitler på henne återigen. När ska hon fatta?
Jag vet att korrigeringen av mig är fel, eftersom hon inte förstår. Frustrerande!
Så jag tog bestämda steg mot bilen igen o åkte hem efter 30 minuter.
Sadlade om för att bege mig in till stan med spottbilen.
Dags för bestiktning!
Det gick ganska bra. Små prylar att byta bara. Hoppas jag. Stopplyktan bak funkade inte. Han kollade säkringarna o dom va helt ok. Men jag intalar mig att de bara är att byta lampa... :P
På jobbet gick de jävligt segt ända fram till 6... sen släppte det.
Har fortfarande provision iaf, så de känns faktiskt ganska så peppande!
Lyckades med att knycka till ryggen på nåt onödgt vis ikväll. Så nu har jag skitont i en viss vinkel... :(
Massör hitåt pronto!

Nu ska jag se Bonde... o bara mysa i soffan en stund.

Inga kommentarer: