torsdag 25 december 2008

The day after Christmas Day

I tisdags åkte jag som sagt iväg på uppesittar kväll med gänget i Norrk.
It was a very pleasant evening.
Vägen dit fick dock gå förbi Finspång. Denna fina.. håla, där vissa försätter sig att bo.
Tog skogsvägen eftersom det är närmast för mig.
Rally all the way!
Rätt nöjd över att jag hittade på första försöket den här gången ;)
Vidare till systämet för o inhandla lite. Dels julklapp till mor o far o en liten julklapp till mig. Koskenkorva. HAHA. Nyår here I come. Redbull&Vodka.
Sen vidare till den lokala Ica butiken. En riktigt siteseeing hann vi med innan vi får vidare till Norrk.
Väl där var vi först! I like. Visserligen var de kallt, men dock ändå.
När alla hade anlänt drog vi oss innåt där vi skulle ha julklapps rejs och buppla i poolen.
Jag inhandlade mina julklappar på just - systämet! En vinare o en skumpa :D
Det vart allt lite slagsmål om dom ändå. Själv började jag med ett jättefint rosa/vinrött stadskoppel o en porrfilm - slutade med en shampotvål från Lush o pingu isbitar!
Helt klart en förbättring.. men jag hade velat ha kopplet....
Sen spelade vi Yatzy o bupplade, riktigt härligt. Måste införskaffa en sån där bubbelkopp i mitt hus sen. Alt hyra in mig på P.D.. hur poppis de nu må vara... :P
Efter omvägen till Finspång återigen på hemvägen så hamnade jag i säng runt 1 iaf.

På julaftons morgon gick jag upp kl 8 för att laga min gröt o lyssna på julmelodier på radion.... eller inte. Gick upp kl 10. Va ju trött!
Tog en mindre promenad med Abbie. Började plocka iordning allt man ska ha med sig när det är jul o mans ka ha hund med sig. Det är som sagt som att ha barn.
Kom iväg lite skapligt innan 12 iaf. Anlände i Västanvik vid 12.30.
God Jul mamma o pappa. Tog på mig skidbrallorna o drog ut på en promenad med Abbie igen, en längre sådan.
När vi kom tillbaka så hade min bror med familj anlänt. Hängde lite gäng o försökte slå ihjäl tiden. Åt julmat. Love julmat!
Efter Kalle Planka tog vi på oss ytterkläderna ytterligare en gång. Den här gången skulle Abbie få dra Dennis i pulkan. De gick riktigt bra! o fort :)
Jag ville ju oxå åka... men mig orkade hon inte. Typiskt att alla barn alltid ska få ha roligast.
Nu blir de iaf att köpa tyngre vikter. Dennis vägde 15kilo o de drog hon utan problem.
När vi kom in värmde vi oss med lite fika. Man gör ju fan inget annat än o äter hela julafton.
Sen anlände brors sambos familj. O då var de dags för tomten att gå o köpa tidningen så pappa kunde... eller vänta.. hur var e nu?
Dennis var inte ett dugg rädd för tomten. De tyckte vi alla var bra. De var ju trots allt för hans skull. Han lade upp sina fina paket på en rad. En lååång rad blev det!
Mina paket höll jag i en hög.
Abbie tyckte tomten var ett monster o både morrade o skällde på honom.
Med all rätt! Komma här med en massa paket...
Jag fick min efterlängtade läskmaskin, o ett presentkort som jag ska handla upp imorrn ;)
FIck även ett nytt kort på Dennis, parfym o ett överkast till sängen... som egentligen inte alsl var en julklapp.
"Mamma, vilket fint överkast! Vart har du köpt det?"
"Du kan ta det.."
Hepp!
Mitt sovrum matchar verkligen ingenting nu. Men jag orkar inte...
Sen fikade vi hela kvällen lång. O när alla åkt hem tog sig pappa en öl, o jag en cider. Fin som jag är.
Sen var de sängdags.
Så firar vi jul i vår familj.

Vaknade vid 10 idag. Trodde inte mina pärson sov så länge. Men de gjorde dom visst. VIlka latmaskar.
Klädde på mig o tog en tur med hund. Käkade frukost. Funderade på kvällen. Kände verkligen inte för nån utgång. Waste of money. Ska ju ändå till Götet över nyår, lägger lite extra krut där, som dom säger ;)
Åkte hem vid 4.
Hamnade i nån slags städmode o flippade ur totaly här hemma. Dammsugaren åkte fram o de plockades bort å de grövsta. Så nu är de fint igen!
Duschade.
O nu har jag avverkat lite mer av min glass, o käkat rostat... kommer förmodligen dimpa ner i sängen snart igen.
Men det är en sak som jag inte kan få ur mitt huvvud:



Varför har inte mitt hår torkat, 4h efter jag duschat?

Bildbomb

Pappa o jag hade tävling om vem som kunde ta bäst inzoomningsbild. Jag vann!

Jag fastnade i att ta en mass

Det ända.

Abbie hjälper till i köket

Julklappsraddan

Santa's little helper

Fam Hansson/Andersson

Far & Dennis

Snyggaste skidutrustningen.

Inga kommentarer: