onsdag 17 december 2008

Update

Ja då har halva arbetsveckan sprungit förbi.
Eller sprungit är en överdrift.
Kvällarna har vart jävligt sega... gud. Skulle va så skönt med dagtidsjobb nu. Allt är inte klart fortfarande så jag får väl fortsätta hålla tummarna. Håller fortfarande lite tummar för det andra jobbet jag sökte för länge sen som tydligen inte var klart än, ute vid campus.
Saknar att åka omkring om dagarna...

Jag började med att öppna min lucka i måndags när jag kom till jobbet.
Inte var det hemmabio inte... :(
Men dock en DVD film... Äntligen Jullov med Musse o hans vänner. Ok, jag gillar tecknat.. men.. äh. Dennis får den av mig :)
Ett paket med julkulor och en julbock medföljde oxå. Utfyllnad? haha. Snygg blev vårt arbetsbord iaf!
Snyggast, kan jag nog tillomed säga.
Hämtade Abbie efter jobbet. Mamma Anna ville ha henne på "prov" under veckan medan jag jobbar. NEJ jag ska inte ge bort henne, det är så att dom har lilla KAjsa som dom vill ska vänja sig vid hund, då dom själva snart ska skaffa egen. O eftersom Abbie är så lung o fin o inte skäller, så passade hon perfekt som försökskanin (hund).
Allt hade iaf gått bra denna dag. KAjsa hade försökt mata Abbie med tofflor och leksaker.

Tisdagen var de dags o gå upp i gryningen igen.
Städade lite. Känns rätt tungt, men när man tänker på utlandsresa så blir man genast på bättre humör!
Det SKA fan bli av.
Även att jag redan nu vet att januari kommer blir en förjävlig månad... :S
I'm gonna hang in there.
Måste verkligen göra en Shout-out till mina fina arbetskamrater. Utan er hade de verkligen vart dret tråkigt o komma till jobbet varje dag. Skönt att få sig minst ett gott skratt varje dag, o det är en underdrift!
Efter jobbet åkte jag o hämtade Abbie igen. Nu hade det visst visat sig att abbie hade agerat Vakt i huset hela dagen. Vakt till Kajsa. Så fort de lät utifrån hade hon börjat gruffa, så som hon gör här hemma när brevbäraren kommer o.s.v. Sen hade det på nåt sätt eskalerat så när brevbäraren kom o lämnade post så hade hon skällt till. Vilket ledde till att Kajsa blev ledsen. O så fort Kajsa lät så sprang Abbie dit för att checka läget, o sprang oroligt tillbaka till stefan för att få honom att gå in till Kajsa. Även på kvällen när Kajsa lagt sig, så sprang hon in dit så fort hon lät. Ja, de hade väl slutat med att Kajsa hade vaknat när Anna väl kom hem, för Abbie hade skällt. Så lagom när jag kom för o hämta Abbie så möttes jag av en nyvaken bebis. Hoppla? Väldigt spännande o få höra om en sån ny sida hos henne. Det visste jag inte att hon skulle vara vaktig vid barn. Men självklart hade jag vart där hade jag ju korrigerat henne, så hon inte fick gå in till kajsa, o inte va runt kajsa hela tiden heller. Det var väl ingen som tog ledarrollen där hemma, så Abbie tog den :P Så nu får Abbie var här hemma istället, så går dom ut o går med henne iaf. Vilket jag verkligen är tacksam för!

Onsdag bestämmde jag mig för att sova tills jag vakna. Hade inte blivit så mycket sömn tidigare pga nattsudd. Fånen dog efter första snoozen. Tänkte inte mer på det. Vaknade sen vid 9.30! Hoppla. Det var ju på tiden!
Tog ut Abbie en kortare sväng. Visste ju att hon skulle få gå på långpromenad senare under dagen. Sen gjorde jag mig iordning för jobb. Kom på en kvart innan jag skulle åka att jag skulle ha mat med mig.
Fick bli korv o makaroner - delikatess.

Nu ska jag hoppa in i duschen lite snabbt. Hinner verkligen inte egentligen. Men kommer inte hinna när jag kommer hem imorrn heller, så lite fräsch får man ju faktiskt vara. Haha!
Sen ska jag titta på Blonde, o somna.

Puss o Kram, en glad banan.





Inga kommentarer: