söndag 4 januari 2009

Resumé

Det trodde ni va?
Att jag skulle sitta o göra en resumé över året som gått.
Troligt!
Har ju fan skrivit blogg i flera år, de är bara o gå tillbaka o läsa igenom om man är intresserad ;)

Nu var det ett par dagar sen.
Göteborg va skittrevligt, o helgen har vart trevlig.
Allt är trevligt o Nica är nöjd o belåten.
Bilresan till Götet gick fort. Jag körde... :P
Handlade, käkade mat o spelade Wii under kvällen.
Jag är en riktig naturbegåvning på Guitar Hero :D haha.
Nyåret spenderade vi på husfest hos ytterligare en Cecilia några mil utanför Gjutibarg.
Riktigt trevlig kväll. Massa nytt folk. Vi körde loss totalt! Ändå hade jag inte fått i mig mer än typ 5 drinkar på hela kvällen... så speciellt onykter hann jag ju aldrig bli. Vilket var skönt da'n därpå ;)
Lång resa hem till Partille igen, tror vi va hemma runt 5. Då drog grannarna igång med nån slags karaoke till Magnus Uggla. Inte kul. Inte kuuuul. O tydligen var jag den enda som var vaken för o höra spektaklet.
Nyårsdagen va seg. Det kändes verkligen aslustigt att inte gå utanför dörren på hela jävla dagen.
När man har hund tillhör de ju vardagsrutinerna.
Vi kollade på Björn dvd'n, käkade tacotårta o gjorde världens godaste blåbärspaj!
Se kom fredagen o de va dags att åka hem igen.
Ännu en jättekul vistelse i Götet var över.

Resan hem gick fint den oxå. Körde lite vilse i jönköping när vi skulle stanna på donken. Men de löste sig.
Väl hemma i Pickhult släppte jag av Cilla, mötte upp en kompis som jag slängde av hemm ahos mig , o åkte vidare till Gistad för o hämta Abbie.
Skulle ha tankat på vägen dit. Men hade ju "bara" åkt 57 mil... burkar ju klara av runt 60-65 iaf innan det är dags o tanka.
Tänkte inte mer på det utan ville fort fort komma till gistad så inte sällskapet behövde sitta o vänta allt för länge.
Väl där pratade vi strunt o tiden bara sprang iväg. Skyndade mig tillsut ut till bilen igen för att åka hem.
Det jag inte tänkt på nu var ju att jag legat o tryckt som fan på gasen både till o från götet, o verkligen hemifrån o till Gistad oxå. O de drar ju helt klart mer bensin än vanligt.
Mobilens batteri dog under tiden jag var i Gistad.
O självklart händer det som inte får hända.
Jag får soppatorsk.
FATTAR NI!
SOPPATORSK!
Kolsvart ute, ser inte ett skit förutom ett litet hus en bit bort. De va ju bara till att börja springa.
O vem ska jag ringa?
Jag har ju fan inga nummer i huvvet, allt är ju i telefon. Mamma o pappa var ju inte hemma o.s.v.
Många tankar hann o flyga genom huvvet. När jag kom fram till huset bodde där en dam som, som TUR VAR, hade en bensindunk i garaget, som dom använde till gräsklipparen, som jag fick ta!
LYCKA!
Världens smalaste slang från dunken så de tog ju 14 år o fylla i tanken på bilen kändes det som, plus att de va stans största dunk på typ 20 liter så den vägde ju inte fågelfjäder heller.
Jag la av till slut, o försökte få igång bilen. Yes! Den starta på första försöket. Det låg en bensinmack bara nån kilometer bort så jag åkte dit, tankade, åkte tillbaka o lämnade dunken till den vänliga damen o tackade å de ödmjukaste jag kunde.
Nu hade jag vart borta ca 1,5h. Snyggt Nica!
Men som tur var hade inte sällskapet åkt hem under tiden jag var borta, men var dock en aning orolig eftersom jag inte svarade på mobilen. Haha!
Vi avslutade kvällen med att laga mat o kolla på film.
Tadaaaa.... Sååå mig. Såå typiskt mig.

Igår var jag på bio o såg "The day the earth stood still"
Se inte den.
Den sög.
Verkligen as mycket.
"Åååh, nu måste v ta hand om världen annars kommer de Aliens o utplånar oss för att vi misslyckas"
Jisses.
Dags o börja sopsortera kanske?

Nu har jag dret ont i rygg o nacka. på det sättet känns de skönt att de är jobb imorrn igen. För då kan jag utnyttja massagestolen!!
Annars känns de inte speciellt upplyftande att börja jobba igen.

Nu ska jag städa klart, sen blir de pizza.

Mitt Nyårslöfte?
Jag har slutat röka.
For real.
DE NI!

God fortsättning!

Inga kommentarer: