lördag 10 januari 2009

Future's looking good

Good Thing Numero Uno:

Jo jag var ju på möte i fredags morrse.
Allt ser lovande ut!
Nu har jag fått snittat 21h i veckan på mornarna, så det var bara att åka in till jobbet o göra om tillgängligheten från 12.15-16.15 istället för 12.15-21.00!
GÖTT!!
No more kvällsjobb för me från Februari månad.
Helt ärligt kändes det som en sten som släppte.
I can start living my life again!
Hundträningar o även träning för min egen del.
Ska köpa gymkort i simhallen o börja röra lite på sidfläsket till Beach 2009.
Första gången ever som jag nånsin känt att jag "behöver" träna. Född smal med en ämnesomsättning som heter duga (tror jag det heter)
4kg plus som kom från ingenstans. Wtf?!
Men yeah yeah.
MEN.
Det finns alltid ett "MEN" när de gäller positiva saker.
Dom snittade 4h jag fått på mornarna är inte löpande. Vilket betyder att jag kanske har ett hål på 1- 1½h varje morgon mellan ställena. Det går ju iofs att käka frukost o sånna saker då, så de är ju inte hela världen.
O eftersom det är snittade timmar så betyder det att vissa dagar kanske jag jobbar mer än 4 h o andra dagar så behöver jag kanske bara jobba 2h innan säljet.
Good shit.
Slutar iaf 16.15 o det känns fantastiskt.

Good Thing Numbero Dos:

Var o tittade på huset idag.
Har ju redan smygit omkring o tittat runt huset o på trädgården med P ;)
Men nu fick jag iaf se the inside.
Helt ok!
Eller alltså... mer än ok..!
Det var ju gammalt. Så de behövs ju iaf nya tapeter överallt. O sen nytt golv i vardagsrummet.
Annars var rummen stora o bra.
MEN.
Det var väl inte så stort som jag hade fantiserat om, när dom sa att undervåningen var på ca 100kvm.
Övervåningen låg väl på ca 60-65kvm nånstans.
Helt klart större än vad jag bor nu!
Så det är ju ett plus.
Gubben skulle stå för all materialkostnad, tapeter o färg, golv etc.
O hyran kommer ligga på samma jag har idag!
Elen blir väl lite mer än vad jag har idag. Dom skulle kolla upp gamla räkningar från den tiden övervåningen nyttjades av en annan inneboende, så får vi se vart vi hamnar.
Stor tomt som jag har fri tillgång till, eftersom dom själva typ aldrig är där. Garage...
Bättre än så här hittar jag nog inte. Inte så pass nära stan, o inte för o va ensam o flytta till hus.
Fick nyklarna redan idag så jag kan börja mäta upp o planera inför renoveringen!
Jag har lite svårt för o se helheten. Har nog lite svårt att fatta att jag kommer bo där överhuvudtaget.
Pickhultstjej since I was born, o nu lämnar jag mitt näste.
Men tapeter gör mycket, o när man fått in sina egna möbler etc.. I think it's gonna be nice!
I hope so, iallafall.
3 månader har jag uppsägning på från den här lyan. Så de blir väl inflyttning till slutet av April/början av Maj.
Bra årstid o flytta på. Då börjar värmen komma.

Så man kan väl säga att de mesta flyter på!
Visst känns de trist o behöva bo själv i ett hus. Men jag har ju mina kreatur. O de är inte så lite de inte!
O hey... killarna kommer ju stå på kö för o få flytta in sen ;)
Eller så blir dom skrämda för att man redan bor i hus :S
Whatever.

I can manage on my own.

Living the dream.
Wooooooohooooo!


1 kommentar:

Unknown sa...

Jag kan ju utlova ett och annat besök när värmen kommer. Ligga o steka i trägårn ;P
Så känn dig inte alldeles för ensam Veha !!