torsdag 29 januari 2009

Bläää

Det här är ingen bra dag. Ingen bra dag alls...
Började imorrse när jag fick reda på att jag istället för mina 21h/vecka nu bara fick 16h/v... tack. Det var 4h i veckan som jag måste jobba upp för o få ihop det till heltid.
Men självklart var det inga problem, dom får in nya jobb hela tiden som dom i första tanke lägger över på mig. Eller hur. Så heter det alltid. Sen fick jag lite påbackningar om min städning igen. Helvette va dom letar fel! Måste man gå med förstoringsglas!
Sen skulle dom göra ett nytt försök att skälla på den elake mannen, men han var tydligen på nåt möte på annan ort. Tur, fast på nåt sätt ändå inte.
Sen vidare till nästa jobb. Sånt roligt 12h pass idag.
Var skitnervös inför tabbet igår, men hon sa inte ens nånting. Så det var väl lugnt.
O nu undrar ju ni vad det handlade om?
O det kan jag inte säga, efetrsom jag tydligen har tystnadsplikt på mitt jobb. Hoppla?
Det kanske betyder att man inte ska mejla aftonbladet om saker? :P
Nåt som inte har med tystnadsplikt o göra, som jag anser mig få förtälla var att mejlet till aftonbladet handlade om hur irriterad jag var över att ATG ombuden inte tar ID kontroll på människor som vill hämta ut sina konsertbiljetter. Vilket leder till att antingen får en stackare ut nån annans biljetter, eller så kommer Konrad o inte kan hämta ut sina biljetter, för dom redan blivit uthämtade av nån annan på annan ort. Vilker orsakar problem. Helt klart?
Nog om detta. Det finns inkompetenta människor överallt.
Efter detta slog jag en bläng ( väldigt östgötskt uttryck) på mitt schema o inser att jag fortfarande inte fått några tider till nästa vecka.
Anledningen till detta visade sig senare vara för att jag lagt in mig 12-16. Vilket för mig är första passet på dagen, halvtid. Helt ok?
Nej.
Så fick man inte jobba. Antingen heltid eller kvällspasset 17-21.
O utan att fråga så slog dom helt sonika ut mig ur systemet, så jag fick inga tider.
BRA!
Va nöjd o glad jag blev.
Dååå skavise.. hur ska jag klara mig en månad på 16h städning i veckan?
Jo. lite hjälpsam var ändå schematanten så jag ska förhoppningsvis få så många timmar som möjligt på kundtjänst. Det lär ju finnas jobb i iaf 2v framöver.
MEN.
Då kommer dom tiderna förmodligen krocka med dom städtiderna jag fått. Vissa dagar jobbar jag ju fram till 12.
Kundtjänst börjar oftast 9 eller 10.
Kan ni fröstå att min hjärna aldrig får vila?
Hela tiden är det saker som ska krångla.
om ni inte tror mig, så LÄS min blogg från idag o ett år bakåt så får ni se.
Minst en gång i månaden så skiter sig nånting.
Antingen är de kärleken (som knappt infunnit sig under de gångna året iofs) eller så är de pengar, eller jobb.
Nu är de typ alla 3. Feeejnt.
Så imorrn ska jag iaf få reda på hur jag ska jobba för nästa vecka.. sen får vi väl helt enkelt se.
Sa jag att jag skulle flytta oxå?
O litade blint på att min plan om att pussla 2 halvtidsjobb skulle gå vägen?

I detta totala mörker så finns det iaf några saker som glädjer mig idag:

  1. Att vi fick lära oss på jobbet idag hur vi ska göra kunder glada.
  2. Mina pälsdjur som värmer mig om natten.
  3. Min fina söta röda mobil som jag hämtade ut ikväll!
  4. Mina reafynd som jag tröstshoppade på Ikano med Niklas efter jobbet.
  5. 2 Chokladbollar som mamma lagt i min kyl. Jag älskar henne idag.
  6. Två kalasbra födelsedagspresenter till mor&far som oxå inhandlats idag.
Alltid nåt.
Imorrn är det fredag...!

Inga kommentarer: