torsdag 22 januari 2009

Inte bästa starten på dagen

Vaknade av larmet kl 5.15.
Sen tryckte jag på snooze.
Trodde jag.
Men jag stängde tydligen av larmet istället.
Vaknade 6.30 igen. Då va jag 30 min försenad.
Hoppla!
På 2 minuter hade jag jobbkläder på mig o satt i bilen. Det var inte dåligt!
Såg inte as sexig ut när jag gick omkring där bland revisorerna med håret åt alla håll, o kläderna på sne.
Mobilen ringer. Svarar.
Det skulel jag inte gjort. För efter 2 minuter kommer en gubbe fram till mig..
"Är du här för o jobba eller för o prata i mobiltelefon??!!"
"Ehhmm... jag ber om ursäkt, jag trodde att det var ett viktigt samtal..."
Helt paff blev jag. Jag är ganska bra uppfostrad så jag vet själv om att de inte är ok att gå omkring o prata i mobilen bland en massa människor, medan man jobbar. Men att jag står still och pratar max 2 minuter ska man fan inte behöva gå i taket för.
"Ska du hålla på så där så behöver du aldrig mer komma tillbaka hit!"
"Vad heter du föresten?"
"Veronica..."
"Mer då??"
".. HANSSON!..."
"TACK!"
Sen vände han på klacken o sprang in på sitt kontor o stängde dörren.
Jag haaaatar verkligen människor som tar varje chans i livet att trycka ner en människa.
Att man vaknat på fel sida, behöver inte betyda att det är OK att slänga ur sig all sin ilska på städerksan.
Men tro mig. Det är inte första gången jag möter en sån som honom...
Jag har hört " flicka lilla" många gånger under min tid som städerska.
Förmodligen ser jag väl väldigt ung ut. För jag har väldigt svårt att tänka mig att han skulle sagt samma sak till en dam på 35 år, eller man heller för den delen. Men jag var ju bara en "flicka lilla" så då går de ju alldeles utmärkt.
Skammen var total, eftersom typ alla kontor på den sidan byggnaden hörde honom, o hatet steg ungefär lika snabbt som x2000.
Ringde min städledare, självklart när jag gick därifrån.. ingen idé o chansa på att plocka upp mobilen återigen om han nu spanade in mig.
Hon var helt på min sida o sa att det inte är dom som bestämmer om du får svara i mobilen eller inte. Jag skulle ta reda på hans namn så skulle hon "ta ett snack" med honom.
Haha... ibland känns det som man är 10år igen.

Det var min morgon iaf.
Nu väntar jag på att jag ska få se den framtida insättningen på mitt bankkonto, plus att mina pengar från mobilen ska föras över.
Så jag kan få se hur mycket jag kan leva loppan denna månad.

Hepp're!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men lilla flickan,vi är ju inte lika mycket värda som kontorsfolk..Jävla gubbe!!

Anonym sa...

Jahaaa...om drygt ett år så kommer du kalla mig dam??nice!;)

Nica Hansson sa...

Ja inte är du "flicka lilla" längre inte ;)

Anonym sa...

Det är för jävligt....