lördag 17 januari 2009

Hoppsan!

Blev en jätte trevlig Girls Night Out igår kväll!

Blev upphämtad vid 6 när jag slutade jobbet.
Sen bar de av till bion. Hade inte bokat biljetter utan körde på måfå. O de fanns platser kvar på YesMan - se de fick bli den.
O vilken kul film de var sen då! Skrattade så jag tjöt helt ärligt :)
Tårarna spröt åt alla håll, o de gjorde dom för dom andra två brudarna oxå.
Bra val! Han va inte alls så spattig som jag trodde. Jim Carrey har ju en tendens att bli lite "för mycket" ibland.
Han va på vippen.. men höll sig på en alldeles lagom nivå.
Efter det tog vi oss lite mat på Lascala. Hundra år sen jag var där sist.
Där hängde man alltid som 18 åring för det va happy hour i baren.
O full blev man!
Nu käkade jag hamburgetallrik o drack en cider. Så himla mogen man blivit.
Sen drog vi vidare till Mörners. Tanken var väl inte att vi skulle festa järnet, utan mer sitta o snacka skit i glada vänners lag. Men sen kom ju hårdrockar sångaren själv o drog igång sin sköna stämma för oss alla, o vi hade så himla kul! Drinkarna flödare, o alla va nöjda. Växlade även några ord med beng-i-bollen. Den glade Gotlandish.
Skulle mött upp T. Vilket aldrig blir av. Vet inte hur många gånger vi vart ute samtidigt nu, men aldrig hinner ses. Men jag träffade iaf på den andre T o sa hej till honom iaf.
Många T o hålla reda på nu.
Vid 1 drog vi hem. Peter kom i min bil med hundarna. Haha. Vi fick omplacera lite för o få plats allihopa. Abbie hade haft de bra under kvällen iaf med sällskap av Atos.
Tänk om hundar kunde prata så man kunde få veta vad som hände där inne i stallet...
Eftersom drinkarna flödade så var jag ju lagom snurrig i bollen när jag kom hem. Ville ju inte alls somna... försökte få tag i nån o snacka med, men alla hade helt plötsligt gått o lagt sig. Ovärt!
Blev irriterad över det, o gick tillsut o la mig... o somna de gjorde jag.
Vaknade vid 9.30 av ett sms. Trodde jag skulle va bakis. Men icke! Lycka!
Mötte upp Lina o Inka, o nytillskottet Egas - ännu en schäfer, men renrasig denna gång. Good!
Vi strosade en promenad på 2 timmar. Tiden går fort när man har roligt... o bena fryser.
Hann nog gå en mil iaf... har ingen koll direkt.
Uppfriskande!
Nu ska jag tina upp... Abbie sover så gott så.
Om nån timme eller så så kommer min bil hem igen. Tyvärr måste jag ju skjutsa hem dom som kommer med den oxå, haha.
Det blir fint.
Ikväll blir de lugnt. Tror jag.
Oh, längtar efter mitt doftljus oxå! Brors sambo har haft ljusparty o var snäll nog att köpa ett ljus åt mig eftersom jag inte kunde komma. Jordgubb/rabarber.. mmm...

Hej!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det får vi göra om!Tackar o bockar för en jättetrevlig\rolig kväll!
(med smurfinstrument o allt..)