söndag 11 januari 2009

Tankar om...

...Allt.
Sov rätt kasst inatt.
Sånt är ju trist.
Säger som jag alltid gör - Det är mycket nu.

Vaknade vid 10.
Var så kissnödig att jag var tvungen o gå upp.
Slappade o käkade frukost o bara tog de lugnt.
Vid 12 åkte jag iväg till Emmet.
Men halvvägs kom jag ju på att min plattång fortfarande var på därhemma... bara o vända!
SEN var jag iaf påväg.
Familjen Emmet bodde fint i sitt lilla hus.
Det är verkligen hus-hysteri för mig nu. Jisses.
Tog med oss barnet sen fortsatte vi vår färd till Poppan.
Sjävklart åkte vi vilse en 3-4 gånger. Men det hör liksom till när man åker på roadtrip.
När vi kom fram till gården så fick vi oss en tour.
Abbie hoppade ut o busade med Poppans Atos - En schäfer/Rottis modell stoooor. Tror Abbie blev lite kär.
Efter våran tur genom gården så märkte jag att min hund var borta. Atos var oss fortfarande hack i häl.
Väldigt märkligt.
För Abbie brukar aldrig springa iväg, varken för äventyr eller för att jaga djur då de liksom aldrig legat i hennes intresse.
När vi skule gå in hade hon fortfarande inte kommit fram... så vi fick ta oss en sväng o leta efter henne.... ropade.. ingen kom.
"Men vart såg vi henne sist då?"
Jo i stallet.
Så jag gick dit, vilket ligger bara några meter från där jag stått o ropat.
O där inne sitter hon!
Hon gick inte ens fram till mig när jag gick in genom dörren utan bara satt där o sänkte ner huvvet ju närmre jag kom, nästan som hon skämdes. Helt sjukt!
Nästan så man kunde tro att det stog nån bredvid o sa till henne att stanna...
Sen kröp hon nästan fram till Emma o hälsade på henne igen. Sen när vi kom ut från stallet var de full fart ute på gräsmattan igen o lite mer bus med Atos.
Väldigt märklig upplevelse.
1. Varför kom hon inte när hon hörde att jag ropade på henne?
2. Varför kom hon inte o mötte mig när hon såg att jag kom in genom dörren?
3. Varför såg hon så skamsen ut när jag närmade mig, precis som hon gjort nåt dumt?
När vi satt o fikade sen så berättade Poppan att de var lite väsen där ute på gården.
Jag tror starkt på sånt.
O djur upplever sånt mycket starkare än oss.
Förmodligen var det "nån" som sa åt Abbie o stanna så vi skulle hitta henne.
Kom vi fram till :P
Scarryyyy.
Vi bestämde att på fredag ska vi dra lite käk, en bio o sen lite dricka på det.
Det tror jag blir en trevlig tjejkväll!

Nu har jag skrivit klart mitt schema i Word, så man klart o tydligen ser vad jag ska göra varje dag, o vilka raster jag har.
Jag är så duktig jag.

Fick tillbaka min kamera igår oxå!
Den blev ju kvar i götet av nån konstig anledning ;)
Nedan följer lite bilder från nyår.

Har precis avnjutit en måltid.. som f.ö inte va så god kände jag.
Nu ska jag o mitt naturgodis slänga oss på soffan o titta på tv.

Godafton.

Utan löshår o allmänt söndagsklädd
Nån slags nyårsdans
Jag o Patrik
Det började med en stjärna.. sen gick det bara utför.
Eyy, vad tänker du pååå?
Stars in the night
I don't really know...
Mycket Guitar Hero blev det. I kicked ass! Efter Calle villsäga...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för besöket o välkommen åter!

Anonym sa...

Lite trist att min hjärnmap inte funka, ska uppdatera till nästa gång vi far ut i skogen :).. sorry i must say