onsdag 7 januari 2009

En klapp på axeln!

Idag är jag duktig.
Fick lite extra mynt igår. Mynt är farligt när man har en Läsk/godis maskin på jobbet.
Väldigt farligt.
Men tro det eller ej idag har jag bara köpt 2 knäckisar!
Dagens fråga lyder:
Ska man eller ska man inte tvätta bilen ikväll?
Det är halva priset efter kl 21. Till min fördel!
Men de vore ju rätt surt o stå vid bilen 05.45 imorrnbitti o inte få upp dörrjävlarna.. visst?
O visst fan vore de typiskt mig om de nu blev så...
Så det är ju egentligen inte mycket som talar för att jag ska tvätta bilen.
Men än jag själv blir toksvart såfort jag ens tittar på den.

Min teamledare ringde mig förut o frågade om jag var intresserad av o få mer städtimmar.
Om jag har "tur" så slipper jag jobba kvällar, o får mer timmar på morgonen. Hemstädning.. piece of cake.
Time will tell.

Har blivit väldans pepp på hundträning nu. Tror jag kommer ägna hela 2009 till bara WP.
Känner att hon fortfarande är för omogen i huvvet för o dra igång med lydnadtävlingar.
Agility skulle jag vilja prova på, men med D höfter är de väl inte att föredra.
Nu handlar de bara om o träna o träna. O de gäller för min egen del oxå. Har ju för fan gått upp 4kg! Vet inte på hur kort/lång tid för de va ett tag sen jag vägde mig. Men jisses. Att jag blev chockad. Tyvärr har ju allt hamnat på röva... junk in the trunk.
Men som en god vän så upplyftande sa till mig:
"Men gumman... tänk på att du faktiskt börjar bli äldre oxå..."
En fet smäll på han!
Ska införskaffa en tyngre kedja, alt ett däck.. sen är de motionsspåret som gäller.
Är det upplyst vid 21 när man kommer hem tro?
Måste kolla...

Nu kör vi!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu köper du gym-kort i badet! Kom igen... du o jag vännen! Beach 2009 ;P

Nica Hansson sa...

De tåls att tänka på ;)