måndag 12 januari 2009

we're getting there

Gud va de kollas resor.. hit o dit o kors o tvärs!
Man blir som ett disco i huvvet, som en god vän alltid säger.
Men det är nog lika bra att de mest har vart Anna o jag som kollat, för skulle fler lagt sig i så skulle de bara blivit cirkus.
Nu har vi iaf begränsat oss till antingen Spanien eller Grekland.
Inte direkt billiga ställen att åka till, men resorna dit är iaf relativt billiga i Juni.
Efter att ha skickat länkar hit o dit till varandra så har vi iaf nu kommit fram till två alternativ.
Antingen ett fint hotell i Palma, Spanien. Palma Nova ska tydligen va ett party ställe, o de gillar ju vi :P
Eller så blir det Ios i Grekland. Nån vän till Anna sa att det hade vart ett skitbra resemål.
Ser riktigt fint ut.
Jag är mer intresserad av Grekland. På nåt sätt känns det som att de finns mer att strosa omkring o titta på där.
Så nu håller Anna på att sammanställa "för/emot" röster här för vardera ställe så får vi se.
Samtidigt pågår nånting väldigt jobbigt för 2 av våra resenärer.. usch. Men jag håller alla tummar för att de slutar bra iaf.

Dagens arbete gick åt pipsvängen.
Det är måndag, helt enkelt.

Andra dagen i rad glömde jag dra ur min plattång.. så när jag lagom åker av motorvägen vid jobbet, så var jag ju tvungen att åka hem igen.
Hepp!
Så väldigt klantigt av mig... :S
Jag är härmed platttångsportad i mitt eget hem tror jag.

Idag tränade jag med Abbie ute i skogen.
Snodde P's däck, som jag ioförsig fick ta, så drog vi runt lite på det.
Helt imponerad över att hon ens orkade!
Jag vet att jag är hönsmammig o inte vill lasta på en masssa tunga vikter. Men sån är jag!
Sist vi provade med däck var i sommras på görs, då orkade hon inte ens rubba den. O det är ju en helt annan friktion än på lera... som det var idag i skogen.
Hon kämpade på som tusan, o stannade inte förns jag sa till! Så vi körde ett pass på 30 minuter.
Jag fick hjälpa till lite grann mot slutet, men annars körde hon på helt själv.
Avslutade med lite spring o sen fick hon frukost.
De kan nog bli bra de här ;)

Nehe, nu är de sent. Dags för sängen.

Bon Voyage.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag lägger min röst på Grekland!

Anonym sa...

Ni bör inte bo i Palma.. The lammkött action is in Magaluf for old horny ladies ;)