lördag 24 januari 2009

Vad i hela friden? update.

Igår var en bra dag. I många skeden.
Arbetet gick bra.
Fick utbildning. Dock blev den flyttad x-antal gånger av skumma anledningar.
Skönt ändå att den blev av 1h innan vi skulle sluta. Så de va bara att "dega ut" sista kvarten o gå hem.
Vi har tydligen överproducerat i alla kampanjer i denna vecka. Det betyder rätt o slätt att vi äger.
Det nya programmet vi ska använda oss av på måndag morgon verkar inte sååå krångligt. Men de dyker hela tiden upp frågetecken. Hoppas jag kommer ihåg dom bara, så jag kan få svar. Kanske skulle skriva upp dom i min kalender?
Bruce Springsteen bah. Värsta tufft ju!

Efter jobbet blev det en snabbvist hemma. Promenera hund o åka in till stan igen.
Höll på o missa bussen. Såklart. Vad annars. Men gjorde det inte.
Mötte upp Jenjen o M så vi gick till steves o käkade. Jag fick min efterlängtade Skagen Toast. Har vart helt sjukt sugen på den hela veckan av nån märklig anledning... Sen gick vi vidare till 55'an.
R med vän anslöt sig o sen till sist J.
En trevlig kväll med tidig hemgång. Höll på o somna på bussen in.
Konstaterade att killen på 55'an inte kan blanda drinkar. Iaf inte 6'or. Jisses!
Tequila SUNRICE... inte bara tequila ;)
Och att det sprang en råtta på golvet gjorde mig väldigt glad över att vi inte ätit nån mat där tidigare! :O
Kom hem. Gick o la mig.. o...jaa... the rest only god knows.

Vaknade av larmet 8.30. Kändes som jag sovit 2h.
På planeringen stog träna hund i Tallboda.
Blev några ändringar så hamnade i ekholmen o spelade lite Guitar Hero en sväng.
Jag var inte alls lika bra den här gången.. men de var nog för att låtarna var så bra, så jag sjöng mest!
Efter det ut till Tallboda. Bajsväder. Regn o blask o blä. Halvstressad. Träningen blev "sådär". Hon gjorde några tunga drag, men blev osäker pga mig.
Efter det blev de rask fart hem igen.
Hade ca 20 minuter på att göra mig klar. Ibland är jag världsklass när jag lyckas.
Gunåde den karl som nånsin skulle kalla mig för "kärring som tar världens tid på sig".
Hopp o iväg till Motala för släktkalas.
Det var faktiskt riktigt trevligt. Alla mammas syskon var samlade. O det händer inte så ofta eftersom dom är 7 stycken. Så de blev lite släkt bilder.
Jag passade på o få ett blodtrycksfall efter bara 30 minuter. Höll på att rasa ihop. Det var en snygg entré :P
Kände mig först as varm, sen blev hela huvvet kallt. Hörde typ ingenting o de svartna för ögonen. Blev tvungen o sitta ner en stund, sen fick jag en sockerbit o lite fanta. Sen var jag fit for fight igen! :) Pinigt. Dock inte lika fräch som för 5 minuter tidigare eftersom de kom nån slags efter-svett-chock på det hela då alla porer i kroppen öppnar sig o sprutar ut svett kändes det som.
Gud va fräsch jag låter...
Så var det iaf.
Mamma var ju självklart helt övertygad om att jag var överarbetad, att det var för mycket för mig nu, att jag skulle ta de lite lugnt o bara ta vara på mig själv... hon är så gullig.
Ska be pappa skicka över bilderna sen så ska ni få se lite. Hemskt intressant släkt!

Ikväll har jag bara tagit det lugnt. I sällskap av C. Snackat skit om världsproblem o.s.v
När ska vi nånsin förstå oss på er?
Passade på att duscha när jag kom hem. Tyckte jag var passande.
Lyckades på nåt konstigt vis snorta in lite tvål. Väldigt lite. Men mycket nog för att de skulle börja svida. Som följd av detta har jag nog nyst ca 372 gånger under kvällen. Snytit upp ett paket med näsdukar... and still going. Vad fan hände?? Hoppas det är över när jag vaknar imorrn. Rinnsnuva så det heter duga!

O nu blir de sängen eftersom klockan ringer 07.00 imorrn. Ingen vila ingen ro.
Jönköping nästa, och årsmöte med Swba. Kändes som de va jääääätttelångt kvar tills dess, o nu är de helt plötsligt den 25'e.
Shit va tiden går fort.

Godnatten

Syskonskaran o moffa'
Birthday girl
Mina päron. Ska va lik mor mest tydligen?
Undra vem som är 20, o vem som är 25.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Konstigt om du ramlar ihop,du är ju för fan aldrig still!Tänk på hjärtat!Kram Poppan

Anonym sa...

HAha hur faan lyckas du med allt detta på en o samma dag?,, Du borde göra dokumentär om ditt liv. skulle bli väldigt roligt o tokigt =) keep the good work up!