torsdag 15 januari 2009

Helg igen!

Iaf snart.
Gud så skönt.

Idag hade vi nåt slags möte på jobbet.
Fick reda på att dom bjuder på vaccinationsspruta mot nån helvettes-influensan som väntas slå till om nån vecka eller 2.
Klart man ska ha en spruta!
Bara dom inte tar den i armvecken.. sånt gillar inte jag :(
Så imorrn ska de stickas.
Man kunde få feber... eftersom vacc-spruta innebär att man sprutar in virus, för att kroppen ska bygga upp antikroppar (?) så reagerar ju såklart kroppen på det. Genom feber tydligen. O fick man feber så var det iaf ett klart tecken på att sprutan har kickat in. Jag hoppas att jag slipper. Men å andra sidan så ska jag inte göra nåt speciellt i helgen ändå.
Eftersom dom inte är helt bakom flötet på jobbet heller så la dom ju denna sprut-dag på en fredag. Så alla har hela helgen på sig att vara sjuka ;)
Spännande! Jag återkommer med sjukrapport.

Idag har jag vart duktig flicka o ringt o sagt upp elen.
Jag ringde ett företag som jag trodde jag var kund på :P O de va jag tydligen. Flyt!
Sen ringde jag Bredbandet o skulle säga upp det. Hade tänkt byta till ett annat som jag trodde var billigare. Men si där! Dom kunde flytta min telefoni, trots att jag hade bredbandtelefoni, till den nya adressen o ändra mitt bredband till adsl.. 12-14 mbit! O billigt blev det!
Flyttavgift iofs, men de får man ju räkna med.
Nu ska jag bara försöka hitta bra digital-tv... som inte kostar skjortan...
Förslag?

Var lika svag idag som i tisdags. Så när jag kom hem gick jag o la mig i sängen o kramades lite en timme... hade kunnat lega kvar hela dagen... men vid 10 fick de vara nog!
Ut i skogen igen o dra lite däck. Idag gick de mycket smidigare på fryst underlag.
Duktig tjej!

Har kollat en massa massa på Miami Ink nu. I loove it. Sjukt sköna människor. Skulle lätt vilja byta plats med Baby Dre som börjat jobba där som "sekreterare".
Skulle passa mig perfekt!
Sen jobbar det en till ny kille där, Tom. Hans leende är sjukt likt en bekants. Verkligen as likt! Tänder o allt... men de tog ett tag innan jag kunde placera det.
Är så sjukt sugen på o tattuera mig igen. Vet vad jag vill ha, så det är bara pengarna som sätter stopp.
Flytt, utlandsresa OCH tattuering... naaaah. Don't think so.

Ikväll firar jag med att tvätta. Ska springa ner nu.
Lyckades med att sno alla maskiner utan en... dvs 5 maskiner tvätt där nere som väntar på mig. Måste tumla oxå.. en massa sängkläder med pääls...

Wish me luck!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Digital-TV löser du enklast genom att låta pappsen teckna ett tvillingkort, så kör du på det.. ca 89 kr/mån :)

/P

Nica Hansson sa...

Åh! Du är den smartaste!