söndag 6 juni 2010

Piu!

Idag var de varmt. En stund. Men vid 4-5 nångång gick den tydligen i moln när Jen o jag skulle sola o bada nånstans i Ledberg.
Svartåfors? Heter det så?
Vi hittade efter lite guidning av Jonaz. Tur det! Haha.
Men, skuggan kom o hälsade på så man blev ju inte pepparkaka direkt. Abbie fick bada en snabbis iaf. Alltid nåt! O vi fick snacka lite skit o käka lite picknick.

Helgen i Norrköping var helt ok!
Mycket mer sol där iaf :)
Brände mig på snoka. Svårt o missa :P
Trevliga människor. Men tyvärr inte så många. De har vart fler dom andra åren.
Fick dock inre panik när jag, tråkig o gammal som man är, ville gå o lägga mig på fredags kvällen o musiken pumpa, hundar skällde, bebis vaknade... då fick de va bra! Stapla ut, stängde av stereon, hämtade assistans till den ledsna bebisen, sen kunde jag iaf somna... tills de kom in nån o kaskadspydde på toan som befann sig typ 5 meter ifrån. YEY!
Sen blev de så himla kallt. O de blev för varmt o flåsa helt under täcket så man fick bygga som en liten gång av täcket där man kunde flåsa ut med munnen... haha... ni hör ju själva hur fantastiskt påhittig man är mitt i natten...!
Upp 2h innan tuppen (kl 6 alltså... läs på förfan) efter nån kvarts sömn.
Fixa frulle åt alla, kolla tävling, götta sig i den lite mer disiga solen. Blev jeans hela dagen.
Inte så mycket färg där inte.

Nu är jag iaf ledig 2 dagar. Jävla fint de!
Känns nästan som en minisemester!
Jobb onsdag, ledig torsdag igen.. sen kommer det... wait for it... Jobb fre-lörd o söndag.
Givetvis!
Får se om de blir en tripp till metropolen Kisa på lördag o kolla Björn Rosenström! Haha. Sköningen.

Blev av med min Getaway biljett, så nu ska här shoppas Pier Pressure biljett!!
GILLA.
Hoppas det blir startskottet på en jädra fin musiksommar för Nica Pica.

Nu har jag avnjutit världens godaste pizza, o ska strax dyka in på Geishan.

Life is gooooood!

2 kommentarer:

Tezz sa...

Visst heter det svartåfors!! där har man badat många gånger

Anna sa...

Åh Björn Rosenström, va kul!! Jag minns det som igår när jag åkte omkring o poppade i gamla Bettan "Nu lägger du av Jörgen, det är inte roligt längre, lägg av sa jag till dig, lägg ner o försvinn" = den äger fortfarande =)