onsdag 30 juni 2010

Vart tog den söta lilla solen vägen?

Ingen som vet!

Idag kom FisLisa o hämtade upp mig, för en tur till Varamon.
Kl 08.30 var jag ute o gick med Abbie o de var inte ett moln på himlen.
kl 10.00 kom Lisa o då var de helt plötsligt jättemolnigt, o de hade tydligen regnat på morgonen?!
Detta trotsade vi såklart, så de säkerligen skulle spricka upp under dagen tänkte vi.
Men ack så fel vi hade... så klart.
När vi kom dit så var det.... folktomt. En liten and matade vi med några vindruvor, sen begav vi oss till bilen igen.
Motala centrum besöker man väl inte så ofta tänkte vi, så vi drog dit o tittade lite på torghandeln, smakade nån toffe kex från holland, de va ju smarr. Fanns grejer från lite varstans i världen där.
Sen gick vi en sväng på Gallerian.
Man kände ju sig inte jättedum när man gick omkring i solklänning med bikini under och osminkad... inte alls.

Är de inte typiskt så säg.

Lämnade min bil hos en ny bilmek igår morrse.
Kusin vitamin kom o hämtade mig så tog vi oss en fika i trädgården sålänge.
Väntade på att bilmeken skulle ringa upp o säga - "Hepp! Nu är de klart, o de kostade gratis!"
Men han ringde vid 4 o sa att de inte hittade nåt fel med kupéfläkten...
"Nae, inte så konstigt heller för den är hel, däremot är de nåt fel med kylarfläkten!"
Jävla nötter... aja de skulle dom titta på och sedan höra av sig igen.
Det gjorde dom oxå.
Idag.
Så satt jag hemma hos M o väntade på att dom skulle ringa o säga att den va klar... inte i "onödan" såklart, men man kunde ju ha planerat sin dag lite bättre om man visste att dom ändå tänkte behålla den.
Idag fick jag iaf som sagt hämta bilen.
O de kostade inte gratis.

Typiskt!

Men nu ligger den iaf ute på Blocket så jag hoppas nån vänlig själ vill ta över detta vrålåk så jag kan bli av med den.
Får väl se om de blir nån ny bil, eller om jag väljer o va utan en stund...

Tror att de blir sänggång snart, Ullared väntar imorrn! Cillidill o jag styr kosan kl 6... missinassen :P
Man är ju van o gå upp runt 10 nu när man har semester... höhö.
Jag hoppas jag hittar en massa skojiga saker - love it!

Najtinajt.

Inga kommentarer: