måndag 28 juni 2010

A quickie!

Midsommardagen avklarades smärtfritt med lite snaskers som ni såg.

Söndagen spenderades i solskenet i min lilla trädgård. I värmen uppstod min briljanta idé återigen att skaffa en uppblåsbar pool!
Ringde till M för att försäkra mig om att det inte var en svindålig idé, o vi kom fram till att de var en helt OK idé :)
Brummade bort till Klasse O, o efter 10min satt jag i trädgården med en ballongpump o började blåsa upp aset till pool. Den visade sig nämligen vara ganska så stor. O ballongpumpen är ganska så liten. Men efter en timme ungefär o en del svordommar så var den uppblåst o klar!
Då hade solen gått i moln... o när den väl tittade fram var den bakom huset så poolen stod helt i skuggan. Men jag trotsade de o satte mig iaf ner o premiärplaskade lite :)








Imorrse gick vi upp i ottan o åkte iväg till bilmeken som skulle fixa min bil.
De verkade som att de bara var jag som visste om det, för killen i verkstaden trodde att han skulle tvätta den... sen blev han jätteförvånad över att nån sagt att han skulle laga den. Det slutade med att han tyckte att bromsskivor o belägg fram oxå skulle bytas, vi själva fick åka o köpa grejerna för 1700:- (ungefär vad jag räknat på att allting skulle kostat från början) Handbromsvajern var av o behövdes köpa en ny, o kylarfläkten hade en trasig givare som han inte kunde hitta utan hänvisade mig till märkesverkstaden som lättare kunde fixa det.
2700kr fattigare o allt som byttes var bromsskiten.
Nu är väl de tydligen ett ganska bra pris, om man jämför med vad en märkesverkstad skulle tagit. Men ändå.
Jag hatar bilar.
O dom hatar tydligen mig.

Under tiden vi väntade på detta spektakel tog vi en lång morgonpromenad hem till M. Sen in till stan o hängde, käkade lurre på Ming med Göbö, sen en lång prom tillbaka till verkstan.
Hepp!

Jag avslutade denna dag med en kall cider o några Singoalla Lakrits kakor. Love'm!

Just det, min datapparat har börjat strejka oxå. Fläkten är igång hela tiden, o batteriet laddar inte längre... så nu är det 55% laddat and sinking... men de är väl oxå gratis o laga antar jag? :D

HAHA! SER NI?! JAG SKRATTAR ÅT ELÄNDET!
För jag är så himla lyckligt lottad. Lyckligt lottad så de är inte klokt!
Fint boende, världens finaste pojkvän, fina vänner, världens bästa semester väder, en lagom frän hund o katt. Kärleken flödar!

Tack o hej, leverpastej.

1 kommentar:

malin sa...

Singoalla lakrits är mumsiga!! =)
Vart va du o fixa bilen då?
kramar