söndag 25 november 2007

Baka baka liten kaka

Den ser inte ut o ta sig den där äppelkakan... attans! Alldeles sladdrig är den.
Man kan ju inte lyckas jämt, som Jamie Oliwer - Mozzarella! Wicked combo!
Tur att mamma skulle ta med sig kärleksmumms ( för dom tycker om mig så mycket, antar jag) o själv har jag köpt (!) bullar o pepparkakor, de får duge - sa den blinde till den döva.
Igår var jag o jobba en sväng, gick felfritt men slarvade lite då tiden blev väldigt knapp all of a sudden. Typiskt Nica städning. Slarver.
Sen bar de väg hemmåt till o ut med hunna' en sväng på kanalen. Gick bra o snabbt för o trötta ut henne, då jag hade fått info om att vi inte skulle ha hundarna med oss på valpkursen. För vi skulle kolla på MH-test.
Tji fick jag, för senare fick jag ett samtal som sa att vi visst skulle ta med hundarna för MH testerna hade gått så snabbt så de va bara 2 hundar kvar.
NEJE! Nica ville ju se så hon grabba Abbie o slängde in oss båda två i bilen o körde mot Motala.
Tufft o se testerna, även om jag bara hann med 1 ½ hund. Ska bli kul o se hur Abbie sköter det där sen när hon är över året. Sen blev de en värdelös valpträning med en hund som inte als ville lyssna o bara dra näsan i backen.
Kan ju inte gå bra jämt! sa flickan.
Sladdade hemmåt vid 4, blev supertrött på vägen hem o kände inte alls för att varken dra mig in till stan eller dricka vin hemma hos E. Men efter nån halvtimmes passivitet så gick de över.
Gjorde mig iordning o packade med mig livet o åkte innåt.
B drog iväg till norrpan med P.Daddy när jag kom, så jag tog lite mer passivitets-träning med mig själv o käkade nån färdigrätt med taco/potatis gratäng (smaka inte alls roligt) btw va de nån XL portion som jag själv tillomed orkade äta upp. D.v.s den va minimal. Kollade på nån film på 5'an o blev sådär jätte trött återigen.. somnade väl till en sväng. Sen blev de snabbpromenad med djuren o hopp iväg.
Var städat stämmning hela kvällen hos E, de passade mig perfekt då jag inte alls var uppöagd för nån utgång.
Drog mig hemmåt vid 1 tiden, fick sällskap av E med karl, de tackar vi för. Inte tänkte väl jag på att om jag tar bilen dit, så måste jag ju gå hem? Hoppla kerstin.
Ringde B på vägen. Inget svar- vilket inte betyder nånting annat än att han va dyng.
Mycket riktigt.
Fick iaf sällskapsäta med P.Daddy efter att vi släpat in B i lägenheten, tackar!
Sov knappt nånting inatt av ganska många olika anledningar som jag väljer att inte beröra någon med här. Men så kan de va. Alltid när man är på topp så kommer de fram nåt som slår ner en i backen igen. That's life. Blir inte ens förvånad längre.
Åkte hemmåt vid 12 tiden, o fram tills nu har jag bara tagit de lugnt o håller som sagt på o bakar.
De ser ut o ha fixat till sig nu.. kakan.
Happy days.
Alex o Katrin ska va med på Roomservice nästa vecka.
Inte att missa!

Inga kommentarer: