onsdag 28 november 2007

Hur svensk är jag?

[X] Ditt efternamn slutar på -son
[X] Du känner någon som har samma förnamn som du
[X] Du känner någon (utanför din släkt) som har samma efternamn som du
[X] I din familj är ni 2 barn
[ ] Du bor i villa
[ ] Dina föräldrar är mellan 35-50 år gamla
[ ] Dina föräldrar har gift sig
[X] Din mamma är yngre än din pappa
[ ] Din pappa heter Lars
[ ] Din mamma heter Anna
[ ] Din familj har en Volvo
[X] Din familj har en silvergrå eller röd bil
[X] Du har tillgång till Internet hemma
[X] Du har egen mobiltelefon
[ ] Du har ett eget rum
[ ] Du har varit utomlands minst 2 gånger
[ ] Du har varit på Mallorca/Kanarieöarna
[X] Du har varit i Grekland
[X] Du har varit på Öland minst 2 gånger
[X] Du har varit på husvagnssemester minst 2 gånger
[ ] Din familj har en husvagn
[ ] Ingen av dina föräldrar röker
[X] Din pappa är lite lätt överviktig
[X] Du idrottar flera dagar i veckan
[X] Du har husdjur
[ ] Du får månadspeng
[X] De flesta i din familj är blåögda
[X] Du äter McDonalds
[X] Du följer Melodifestivalen ibland

Multiplisera antalet X med 3 så får du ut i %-sats hur svensk du är.

51% -inte så pjåkigt.

Åhléns-onsdag idag på jobbet. Hatar att jag är så jävla trött jämt.
Morgonen går ganska ok, visst slumrar väl till i bilen på väg mot/från norrpan.
Men efter frukosten är de fan kört. Runt 12-13 där så sitter ögonen på halvstång o jag knappt orkar gå... sjuuukt trött. O ändå somnade jag tidigt igår, säkert vid 23 som senast. Vaknade till vid 1 då B bestämde sig för o sluta kolla på Chuck, typ? Får börja med mitt Mevitotal som jag köpte en gång på naturapoteket, good shit. Tror jag. Kommer inte ihåg om jag ens kände mig piggare vid närmare eftertanke. Oh well.
Nu är jag iaf trött igen. Var förbi o köpte nya torkarblad till bilen på biltema ( som har tamig tusan allt) Dom hade konstigt sortiment på sina torkarblad nu, fick köpa 3 olika märken för att de skulle passa. Dumt!
S ska snart åka upp till fjälls o åka skidor o leva rövare, kan jag tro. Jag vill oxå! Men glömmer alltid bort o spara semester till vinterhalvåret... typiskt. Nästa år... kanske!
Måste göra mig av med allt fikabröd som fortfarande excisterar efter helgen. Typ slänga? är inte sugen. Har mer cravings på frukt faktiskt...
Nu ska jag ut med hunden. Vart tusan motionerar man en hund när det är kolsvart? Jag börjar begripa mig på varför folk skaffar sig mill's. Tur att de inte får plats nån här hemma :P
Grattis B, på den stora dagen! Som säkert inte känns alls, för de är överskattat o fylla år. Kul att vi gört en vecka efter varandra iaf, Darkafraiders äger.
See ya.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Springa med hunden i ett motionsspår med belysning?
Kasta boll på någon upplyst gräsmatta?
Köra SP i mörkret - lika bra ingen ser ändå :P

Anonym sa...

hehe, sp i mörker är det enda, som sagt..lika bra ingen ser ändå! ;)

Nica Hansson sa...

Vad jag vet så ska man väl inte springa med en valp som motion? Men vi har iaf gått spåret ;) Hade de nu funnits en jävla massa upplysta platser hade de väl inte vart några problem P.daddy-pucko??

Anonym sa...

Din pappa är väl inte tjock?
Dessutom så åker jag jag bräda... inga jävla skidor här inte... Om det nu skulle varit mig du menade.