måndag 3 augusti 2009

De blir inget mä dä

Har hittat en så sjukt fin lägenhet här i Tallboda't.
Men de blir nog inge lån för mig inte.
Om ingen spontant känner för o låna ut 40 papp o ställa sig som medlånetagare?
Nån?
Ingen?
Men ska titta på den imorrn iaf. Bara för att.
Det är faktiskt ganska svårt o få ett livs pussel o gå ihop.
Jag trivs som sagt väldigt bra med att bara jobba 75% nu. Hinner med hunden o har en massa skön fritid som man inte ens visste fanns när man jobba heltid.
Men sen finns ju "valet" att jobba heltid. De skulle ju ge några tusen till i månaden. Kanske tillräckligt för att få de där lånet. Men helt ärligt vet jag inte om det är värt de. Dom pengarna skulle ju gå till nåt annat direkt, de blir ju inte som att dom hamnar i näven på en o man inte vet vart man ska lägga dom.
Jag trivs bra som jag har de nu. Bara att man vill ju så mycket. O alltid när man vill saker så måste de alltid finnas pengar...
Får hitta en redig karl pronto! Som kan tänka sig dela bostad direkt :)
De kommer säkert hålla resten av livet!
Finns inte många positiva saker med o va singel alls när jag tänker efter... :P
Delad ekonomi o regelbundet ligga - va mer behöver man?

Åkte inlines imorrse o efter jobbet idag.
Hittade ett jättebra stråk som va lagom långt o bra asfalterad.
Mot Correnhuset, upp til Max o gångbanan tillbaka! Very good. Ramla inte en enda gång.
Så har ni vägarna förbi Tallboda kanske ni ser mig på mina 10 år gamla antika inlines. De är inte fy fan de!

Imorrn ska jag bege mig till gymmet oxå. Det är fan dags att bli nyttig igen.
Sitter just nu o dricker cola, äter lösgodis o väntar på att den frysta bullen att tina.
Visserligen är allt från igår. O på helger får man ju äta. Just de, jag har cigg kvar oxå.
Uj uj uj.
Så ni ser ju.
Nu kör vi!

På onsdag är de Skänningemarknad oxå.
Detta nödvändiga ont.
Man åker varje år. För man SKA åka dit. Det bara är så.
Sen kommer man hem med brända mandlar o strumpor.
Men de är faktiskt lite härligt med traditioner.'
Jag ser fram emot de. O jag behöver faktiskt nya strumpor, o nya sånna mjuka sockar med djur på - bästa!

Städade ju på Kuggnär igår som sagt tidigare.
Måste bara få säga att de va en spännande upplevelse!
Lotta o Lisa skrämde upp mig i bilen med sina berättelser om "sina" killar med lila skägg, o röda hängslen, spyor o diverse andra rock n roll prylar.
Men dom va ganska harmlösa ändå måste jag säga.
Vissa riktigt trevliga faktiskt.
Man ska inte ha fördomar ;)
Jag skulle ha tagit bild på vårat sopberg när vi var klara, men hade inte mobilen på mig! Attans.
Kan säga att de slutade med att vi fyllde kvarlämnade tält med skräp o slet bort till sopstationen.
O gratis baguetter o läsk fick vi. Vänligt!


Förutom det är de inte mycket annat som väntar denna vecka.
Jobb på lördag. Igen.
Längtar inte till nästa vecka.
Jobbar till 20 på fredag o 9-18 på lördag. Gaddäm! 8h.. va ju hur länge som helst sen man jobba :P
Men de blir cash - så tack.

Nu har bullen tinat upp.
Ska äta den o titta på tv.

Godkväll!

Inga kommentarer: