fredag 20 november 2009

Jag är inte glad åtet.


Hamnade i ett sånt där stirr igen. Fan va jag hatar de. Sitter framför datorn o kollar paradise hotel (som f.ö är helt värdo) sen börjas det... Ska bara. Sen har de helt plötsligt gått 1h. Minst. Sen är de en till sak som jag inte gillar. O de är när ni gillar min musik! Missförstå mig rätt nu. Jag älskar musik. Ni som känner mig vet att jag lyssnar på allt från metal till dansband. O jag älskar att hitta nya band. Men sen blir jag nästan sur när jag märker att alla andra helt plötsligt börjar gilla samma band efter ett tag. Är jag ensam om det? Förmodligen. Klart att jag fattar att de är tusentals som redan upptäckt dom innan jag gjort det. Men de kanske fortfarande ligger på lite underground nivå. De spelas inte så radion eller Mtv liksom. Ta Guano Apes tex. Dom hitta jag på Viva kanalen, typ som tysklands Mtv, för jättelänge sen. O helt plötsligt släpper dom Big in japan o så va de förstört. Då visste alla vilka dom var. Sen kan vi ta Paramore som jag snubblade över nånstans. Inte långt efter så har Mtv tillomed ett Paramore-maraton! Trist. O nu Sonic Syndicate. Som jag oxå ramla över nångång i början på detta år. Helt plötsligt vet alla vilka det är bara för att de är förband åt Takida. Svårt o förklara hur jag menar... Men man kan säga såhär: Alla som gillade dessa band INNAN de blev stora, är godkända. Hänger ni med då? Eller är jag fortfarande störd? Jag tycker att de är solklart. Så. Sluta gilla mina band nu, o hitta egna istället :) Jag har f.ö förälskat mig i Rise against nu. Dom är säkert redan stora, fast jag inte vet om de. Sålde biljetter till nån spelning dom hade. Var helt övertygad om att de skulle va typ gubbrock! Men de va tokfel av mig. Nu är kl 3, o jag är så jävla ledig imorrn. Sticker de i ögat? Godnatt. Suckers.

2 kommentarer:

Mr G sa...

Det kan inte vara så att alla upptäcker dessa band ungefär samtidigt och det blir på så sätt ett tryck som gör att det efter nån månad är uppenbart att alla vet vilka de är och tycker om dem? Jag vet att jag alltid varit lite före dig med ny musik, men du har inte varit långt efter. Förmodligen ligger de flesta på samma nivå i "hitta-ny-musikandet" och därför upplevs det så fär de flesta som du beskriver, elle?

Nica Hansson sa...

Jag är snäll idag, o tänker låta dig komma undan med att de är du som hittar nya musik först. But deep down inside we know who's right ;)