tisdag 17 november 2009

Pale, the new black?

Gud jag är så blek.

Jag har väl inte vart den som slaviskt solar 5 gånger i veckan.. men nån gång i veckan har man väl iaf pallrat sig dit för o behålla/förlänga den ljuva sommarbrännan.
Nu har jag typ solar en gång sen jag kom hem från Rhodos.. i JULI.
Katastrof.
På nåt sätt inbillar jag mig att min hy har blivit helt kokocrazy nu oxå pga att jag inte solat.
Ni vet väl att de med mycket acne får restriktioner om att sola solarium? De ska på nåt sätt torka ut huden... what do I know?
Jag har iaf fått ett major-pimple-break-out. I nacken o ner på tatueringen.
Har iofs haft de sen jag gaddade mig. Kan man va allergisk på mot bläcket?
O nu har de spridit sig till ansiktet.. hårfästet närmare bestämt.
Det är typ de värsta som finns i hela världen.
Jag har fan hellre blått hår än finnar.. som syns! INTE hett.
Så hörde jag om "nån" som köpt sig ett eget solarium hemma.
Smidigt!!
Jag hade oxå en solarie himmel hemma en gång i tiden. De va superbra.. men superosmidigt o ha i sovrummet... den va typ bara i vägen... så tillslut sålde jag den.
Jag ska genast kolla blocket om man kan hitta nåt liknande.... nu när man har en källare är de ju bara o fixa till nåt o ligga på så står den ju iaf inte i vägen här uppe!

Yes sir, Will do.

Annars har jag haft en bra dag på arbetet. Tackar gudarna för mina fina arbetskamrater, you make my day.

Efter jobbet sladdade jag fort hem o hämtade hunden o begav mig till norrköping.
Men döm om min förvåning när jag kom dit, o dom redan va typ klara med träningen!
Visserligen kom jag 1h senare, men vi brukar alltid träna i iaf 2h.
Men tydligen inte idag.
Så jag fick träna själv.
Jag var INTE glad.
Jag blev så arg så jag gick bara en runda till själv. Sen åkte jag raka vägen till Willys.
Köpte choklad, läsk, panpizza ( hur länge sen var det då??) o sen hittade jag självklart lite annat smått o gott oxå. Som jag absolut inte skulle köpa.
Så nu är jag fattig. O jag ödslade 150 spänn i bensin i onödan.
Men jag blev iaf på bättre humör efter snasket.
Stannade till i spåret innan vi kom hem o gick 2,5km. Så samanlagt blev de väl 6km promenix iaf.

Imorrse var jag uppe med tuppen kl 8 för att hinna med det jag skulle innan jobbet.
Fick för mig att baka en tigerkaka till helgens besökare.
Den tigerkakan har nog vart inne samanlagt 2h i ugnen.
Har ni sett de i nåt recept nångång på nån kaka?
Mee neither.
Först hade jag den inne 50min som de stod i receptet. Sen tog jag ut den o åka till jobbet.
När jag kom hem o udnersökte den så va den fortfarande rinnig i mitten.
BRÖL.
Så den fick åka in igen nu. Den är fortfarande kladdig men efter 1h så får de fan va bra.
Imorrn ska jag baka bullar.
De kan ju inte gå så jävla fel iaf. Om jag inte bränner dom.
Håll tummarna för mig då!

Imorrn ska jag även få med min NewBody katalogen till jobbet o försöka kränga iväg lite kläder.

Ser fram emot januari som fan!!
Då ska hela hundgruppen till Bodaborg, eller va de heter.
Jag kan ha vart där med skolan nångång, kommer inte ihåg.
Iaf så blir de en helhelg med en massa roliga uppdrag, mat, sen till ett vandrarhem där vi ska basta o chilla gärnet på kvällen.
Fan va najs!

Jag gillar o ha saker att se fram emot.

Nu ska jag typ.. göra nåt annat. Sova kanske? klockan är ju snart halv tolv.

Lite DHW.. sen sova. ok då. vi säger så. Hej!

3 kommentarer:

Elin sa...

Vet hur jobbigt det är med finnar. Ett tips är nya serien från ACO som heter Spotless. Gå in på min blogg och läs mer. Ett roligt spel som handlar om finnar är www.spotlesscomeback.se Här kan du vinna en helårsförbrukning av Spotless. Denna video förklarar närmare: http://www.youtube.com/watch?v=xY3lfCqirnQ

Nica Hansson sa...

Reklam reklam, men jaja, man får tacka för tipset! :P

helén sa...

man kan faktiskt vara allergisk mot bläcket i tatueringar.... jag är allergisk mot ett av de ämnen som finns i, det ger som tur är inga utslag, syns, märks inte, men på allergitester har jag visat reaktion :(