söndag 31 januari 2010

Inte klad hest.

Boda Borg va så jävla skitvärt!
Fan va kul vi hade i alla olika rum :)
Dock kände man sig lite gammal efter en sisådär 5-6h lekande.
Men vi körde ända tills de stängde.. från typ 10.30 till 18.
Men vi vann inte.
Men jävlar vilken bra insats vi gjorde! Tjejligan. Med lite uns hjälp av CK, när han inte passade bebis, eller drack öl. Höhö.
Senare drack vi lite o bastade. Sjukt varmt - o gött!
Killarna sprang sedan runt i fjås o spexade, medan en annan försökte sova.
Blev ändå väckt av mobilen senare. Men de gjorde precis ingenting.

Dock så blev de vissa missförstånd på vägen. Så den jag åkte dit med, kunde jag inte åka hem med, eftersom denne skulle hem redan på kvällen igår.
Trodde att allt va klirrat efter lite snack med dom andra, att jag då skulle åka hem med någon annan idag.
Kan tilläggas att alla bor i Norrköping, förutom några få som bor mitt emellan Link o Norrk.
Detta krånglade till sig.
Såklart.
Vilket slutade i att jag väntade 2h i onödan på min skjuts som inte var nån skjuts.
Och fick tillslut sätta mig på ett fucking tåg hem. Detta tåg betalade jag 92 riksdaler för att åka med.
Den som på nåt sätt tror att jag var de minsta glad, eller tyckte att detta va på nåt litet litet sätt ok - har tokfel.
Jag va så jävla förbannad att jag nästan stortjöt. Jag ville bara bete mig som en 3 åring o sätta mig ner på backen o skrika.
Hade jag vetat att jag hade fått åka tåg hem, så hade jag åkt hem redan igår kväll.
Men så går det när man förlitar sig på andra.
Så återigen har jag lärt mig att ska de bli någonting gjort, så får man göra det själv. O förlita dig aldrig på att nån annan ska ställa upp o hjälpa dig.
Jag är en jävligt vänlig person.
Jag ställer nästintill alltid upp för folk. Speciellt om dom sitter i "nöd". Jag har åkt mitt i natten om nån har ringt, o jag har även åkt till nån annan stad om de krävdes.
O nu vet jag vilka jag ska ställa upp för i framtiden. O vilka som kan sitta där med skägget i brevlådan.
Väl på tåget så ska ni ju inte tro att det är nån som ens vill titta på min fina biljett som jag betalat dyra pengar för. Så där fick man en snärt för näsan för sin otroliga ärlighet oxå. Fuck ärlighet!
Missar bussen som ska ta mig till Jen för o hämta hunden. Får snällt vänta 15 min på nästa.
Sa jag att de va typ as kallt ute?
Full packning med resväska o skit på bussen. Väl hemma hos Jen så blev jag lite gladare av o träffa min bästaste Abbie, oh ja.. ok, de va rätt trevligt o träffa Jen oxå. Min bästaste bästaste hundvakt, ställer alltid upp ;)
Abbie passade på att tacka för vistelsen genom o kräkas lite på köksgolvet. Varför vet ingen.
Sen fick vi skynda oss ut till buss nummer 2.
Den hann nästan köra förbi oss, men tack vare att jag viftade frenetiskt med kopplet så stannade han. PIU!
Gick av på trädgårdstorget, där nummer 3 skulle gå om 1 min.
Men med resväska, hundväska, vanlig väska OCH hund så hann jag inte över på andra sidan gatan på 1 min.
Så de va bara 30 min tills nästa gick.
30min i -14grader är ganska kallt.
Så vi började gå ner mot resecentrum.
Fingrarna förfrös.
Fick vänta 10 min på bussen. Men hör o häpna - den va iaf varm!
Till skillnad från både tåget o den andra bussen.
Så. Åkte från Oxelösund klockan 10 imorrse. Och kom hem till Balltoda 16.30.
Illa pinkat?
SÅ jävla skönt o komma innanför dörren här hemma.

Nu ska jag ta en upptinande dusch.
Sen skulle jag kunna döda för en pizza.
Men utan bil så måste man gå bort till pizzerian. O påväg hem lär ju maten hinna både kallna och frysa.
Så nej. De får bli nåt ur frysen.

Nu orkar jag inte mer.

Hej!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sorry vännen, hade jag kunnat hämta dig så hade jag gjort det!
Får ses i veckan och snacka skit om vem som hade värst avslutning på helgen.

P - som verkligen ska bli nykterist!

Nica Hansson sa...

Haha. De låter som en ypperlig idé P :)