söndag 10 januari 2010

Så var de söndag igen.

Den tröttaste söndagen ever, tror jag.

Jag har ju inte riktigt förbättrat mig sen sist.
Utan de skrivs lite då o då, sporadiskt skulle man kunna säga. Google it.

Sitter o tittar på Scream nu. Don't ask me why. Jag hatar dom drä filmerna. Bajsdåliga ju.
MEN SE! Om jag hade tittat lite närmre så är de ju Click på 3'an.
Oh well.

GAAAH. ok nu kör vi.

I fredags var de typ bara fredag. De vanliga. You know.
Köpte med mig smörgåstårta hem. Från Coop. Note to myself - don't do taht again.
De va sånn däringa memosasallad i ju! Det typ värsta man kan besudla en smörgåstårta med.
Fast den gick ju ner. Det gjorde den.
Senare på kvällen var de typ Antarktis ute! -25. Helt galet!
Bilen startade iaf. O jag blev spontan.
Gragg med roliga sugrör. Som ni faktiskt fick se!
Spontanitet äger!
O kostar... ibland kan de kosta 700kr.
Fast de kan de va värt.
Eller vänta... nae :P
Men de va kul iaf. O så länge JAG har kul så är allt som de ska.
As long as you're happy.
Men sen är de ju bara roligt tills nån gör sig illa.
Men ändå.
Äh, ni som känner mig, o kanske även ni som tror att ni gör det, tror jag inte höjjer så mycket på ögonbrynet.
Jag är... Nica.

Tänkte egentligen att jag skulle skriva ner en himla massa tankar o funderingar nu när jag inte skrivit på så länge.
Men jag är så sjukt ofokuserad!

Lördag morgon/förmiddag mådde jag sjukt illa.
Jag trodde seriöst att jag skulle avlida.
Kunde inte spy, men de kändes som att de va typ 1 nanosekund ifrån, heeela tiden.
INTE kul.
Men väl när jag kom hem käkade lite o.s.v så släppte det vart efter.
P kom o hämtade mig o vi drog till Norrköping för lite hundmöte.
Sen vid 4 bar de raka vägen hem. Dusch disch dasch o ut till Ljungsbro.
Kan säga att jag kände mig måttligt pepp på fest igen :P
Jag var... hur ska jag uttrycka det... lite trött.
Men tacosen var grymt god o fyllde på energinivån iaf.
Spelade lite spel o umgicks rätt bra :)
Blev relativt skapligt hemgång, o de va eyokey by me.

Somnade runt 2. O vaknade kl 13.
Ni läste rätt!
Fast jag ljög. Jag vaknade faktiskt vid 12. Men låg kvar till 13.

O man skulle väl kunna säga att den här dagen inte har innehållt så mycket alls faktiskt.
Gick spåret med Abbie. Nu var de ju iaf bara -6 grader så då kunde man ju passa på o gå lite.
Käkade frulle. Vid 3... vid 4 sov jag igen.
Hoppla.
Skulle gått promenad med Jen vid 6 men pallade inte.
Utan jag åkte till Coop extra o handlade lite istället.
Är jag ensam om att åka i pyjamasskjorta och osminkad till affären?
Fick bli potatisgratäng o fläskarré iaf. Glajigt.
O några konstiga kakor.
Jag gillar Coop extra. Dom har så mycket konstiga saker. O mycket sånna "veckans varor" för typ 10spänn.
Hittade några fiskpanetter med dill& räkor oxå. Skriv gärna upp de nu så ni inte glömmer.
När jag kom tillbaka satte jag batteriet på laddning.
Händig som man är så får man ju se till o fixa sånt där själv va. jävligt avancerat.
Eller inte. Men nu kanske inte bilen trilskas med o inte starta iaf.

Hur kul tror ni det är att jag jobbar hela nästa vecka då?
Ok jag är ledig lördag. O jag jobbar typ bara 6h om dagen. Men ändå. Ungefär hur kul?
O veckan efter lämnar jag in bilen på måndag o måste åka buss till jobbet i 10 dagar... om dom nu kan laga skiten.
I hope not.
Fast isf har jag ju ingen bil.
Suck...

De kommer bli mycket nu framöver.
Jag känner det på mig. Mest för att jag vet att det är så.
Jag hoppas samtidigt att det kommer bli mycket.
Känns som senaste året har vart ganska så sysslolöst.
Ändå.
Fast de beror ju på vad man jämför med.
Snacka om o skriva nåt som är innehållsrikt.
Gul!... fast som blå.
Jag tycker allt. Om allt.

Kan väl hoppas att man kan se tillbaka på de här inlägget om några månader o småle lite åt det.

De är ganska mycket därför jag skriver blogg överhuvudtaget.
För o kunna gå tillbaka o se vad man gjorde för ett, två, tre år sen.
Galet.
Andra skriver iof typ 10års dagböcker, för hand.
Sånt pallar jag inte med :P

Nu ska jag käka chips.
Sourcream o Dill. Dom fick jag med mig hem igår. Nica får alltid rester med sig hem.
Märkligt det där.

Hatar när jag inte hittar oroginallåtar på Spöttifaj.
Sitter o lyssnar på Jewel nu.
Jewel var min bästa vän när jag va typ 13-14år tror jag.
Vet att jag hade 2-3 skivor med henne, o lyssnade alltid på dom när jag skulle sova.
Vissa låtar är lite konstiga, men man lär sig liksom att gilla dom.
Har ni inte lyssnat på Hands eller Foolish games - så bör ni.
De va typ då jag kom på att jag skulle lära mig spela gitarr.
13 år senare kan jag fortfarande bara spela introt till Come as you are... om jag får träna lite innan.

Hur många av er tror att jag kommer somna snart då?

Inte jag.

Inga kommentarer: