fredag 12 februari 2010

Vaff'!

Värmen i det här boendet pendlar verkligen waaay to mush!
Ena stunden är de svinkallt, som nu - 19 grader.
O ibland när jag kommer in är det iaf 21 grader, vilket är helt ok.
O de kan i båda fallen vara -10 grader utomhus så det är inte de som spelar nån roll.
Smart-ass.

Don't like it at all!
Får dra på mitt extra element. Tur att jag har de iaf...

Precis hemkommen efter en trip hos Lola. Hennes vän Lisa kom oxå. 2 riktigt galna brudar de där alltså. Födelsedags fest inplanerad med dom - it's gonna be wicked! :)
Käkade semlor o pysslade med bebisarna. Söta små liv!
Förvånad över mig själv, att jag inte va så rädd för dom. Jag brukar va lite rädd för små barn. Att man ska bära dom fel, eller ja.. allt de där som bara inte får hända. Men tror att jag fått träna lite nu när alla kompisar ploppar ut barn till höger o vänster :D
Sen tog jag en trip till stan. Hittade precis de jag ville ha - GILLA. Som dom skulle sagt på fejjan.

Hallå. Kan vi ta ett par sekunder o snacka lite Facebook?
Förstår ni hur jävla stort det är?
På riktigt nu alltså.
Förutom att de fungerar som ett forum där man kan hitta sina gamla vänner o bekanta - så är de ju fan som "Storebror".
Det visar vad alla gör, vid vilka tider, vad dom gillar, inte gillar o.s.v
Folk får sparken pga det. Människor gör slut, skiljer sig. You name it!
"Fan såg du att han "gillade" de där som den där jävla slampan skrev?"
"Asså ni måste ju ta bort han från vännerlistan annars så ser ju han vad jag gör..."
It's so big you can even imagine.
Eller jo de kan ni ju. Ni har de ju. Så ni vet ju vad jag snackar om.
Sjukt. De är allt jag säger.
Fejjan - You scare me.
O ändå är jag den som hänger ut mitt liv i en blogg nästintill varje dag.
Why should I care liksom?
Men jag kan inte sätta fingret på det. Men nånting är det. På bloggen ser jag ju inte personligen vilka som läser. Även om de skrämmer mig ibland oxå, när man ska berätta nånting o personen svarar "Jo jag läste det!" GOSH. Personer som man kanske inte hade en jävla aning om som läser.
Men som jag sagt innan så kan jag kanske räkna upp 10 pers som är mina närmsta vänner som läser bloggen. Dom andra 30-40-50 personer har jag ju inte en aning om.
O det är unika besökare. Återkommande so to speak.
Fan fatta storbloggarna som har tusentals. Där snackar vi ju om att man får täppa till lite.
Fast de är ju precis det dom inte gör. That's why they have so many followers.
Inzane.
Jag är iaf nöjd o belåten mer er som är här, de liksom räcker ;)
Good enough for me.

Så!
Mina planer för resten av dagen:
Tänkte slappa lite. Förkyld o känner mig lite klen. Behöver vila för o orka med kvällen. Ska fan gå så jävla all-in ikväll. De va länge sen jag hade en redig fjortisfylla deluxe :D
Har inga planer alls för morgondagen besides beeing hung-over o skakis.
Sen kommer nog Jen vid 6 kanske?
Då käkar vi.. o sen drar vi mot M vid 7-8 nångång. Blir fint de!

På söndag är de Alla Hjärtans Dag.
Vilken jävla tönt-dag. Egentligen?
Kan man inte va kära o tycka om varandra varje dag istället?
Äh. Fast visst är de gulligt oxå. Om man har nån o dela den med. Jag ska dela första halvan av den dagen på jobbet iaf. Den andra halvan hoppas jag blir med nån mer närgången! ;) Mr Pirr..
Fast jag säger som jag sagt några tidigare år.
De är fan ingen rolig dag för dom som är ensamma. Som jag vart under ett par gånger :P Vilket slag i ansiktet liksom!
Även att man inte måste fira dagen med just sin käresta, utan kan lika gärna fira den med nån fin vän, eller familj... men ändå. You know what I'm sayin'.

Puss o Gull på er därute.
Från mig, till er.

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag tillbringar hela dagen på jobbet, så skänk gärna en tanke till mig. Sen ska jag ta mig f***
götta i mig en massa choklad :D

Ett år sen vi fotade oss förresten, slog mig förut. Kan ha varit bland det bästa sättet att fira på :P