måndag 23 mars 2009

Det blir bättre dag för daaaag

Fick se mitt schema för april månad.
Ganska ok ändå.
Typ bara en vecka som inte är heltid.
Nästnästa vecka är det 12-21 hela veckan. Ovärt nu när man vant sig vid dagstidsarbete! :P
Ska tydligen lära mig nånting nytt nästa vecka oxå. Får väl se hur kul det är!
Börjar känna mig mer o mer säker i rollen på nya kundtjänsten. MYCKET att hålla reda på, o självklart ringer människor in o vill ha svar pronto, vilket dom typ aldrig får, hah.
Meeen meeen. O den stora skillnaden mellan sälj o kundtjänst är att man inte hinner snacka med sina arbetskamrater nånting typ, för man ska hela tiden vara "ledig". Vilket typ betyder att man ska sitta o vänta på att det ska ringa, vilket det typ alltid gör efter nån minut eller två.
När man säljer väljer man ju själv när man vill ringa ett samtal.
Men "man får va glá för det jobb man har idag" som min mamma brukar säga.
Mycket vis kvinna.
Måste påminna mig själv om arbetsgivarintyg imorrn med... så jag kan stämpla upp lite.
Mycket o hålla reda på när man är vuxen kvinna i sina bästa år.

Packade 2 flyttkartonger med bös igår.
Så idag fick den första lådan flytta in till huset, ska ta den andra imorrn. Ska passa på o plocka upp det mesta oxå, så man slipper allt sånt sen.
Ringde även o pratade med tanten. Ska fixa elen själv, men kom på i efterhand att jag måste ju ha anläggningsID.. så de får jag ringa o fråga om igen.
Annars var de lugnt att jag flyttade in nån vecka tidigare. Ringde även BBB o dom ska koppla in bredbandet till den 17'e April istället.
Känns ju inge kul o sitta en hel vecka utan bredband, telefon o tv-kanaler.
Vänta... för mig skulle de va typ döden!

Var även hos den beryktade Tandis idag.
O vilken trevlig tandläkare jag fick då!
Anna hette hon. Hur skön o rolig som helst! Hon va kanske runt 30 ish. Babblade som fan om allt o ingenting. Kändes som man kom därifrån med en nyfunnen vän när allt var klart typ :)
Hon visade även alla tand bilder, visade vad hon kollade efter o.s.v. första gången ever som en tandläkare går igenom sånt med mig. Alla andra har bara mummlat nånting om karies bifidus i D3'an o.s.v o sen bokat in en ny tid för lagning. Hepp! Tack så mycket då.
Pratade även om tandvårdsabonemanget. Det ska stiga i kostnad till nästa år, men då ska de sjävklart ingå mer i den. Men jag vetetusan om det är värt det för min del, i min ålder.
Hon var iaf snäll nog att sänka min premie ett snäpp. Har nämligen inte haft ett hål på 3 gånger! Det ni! Så om jag vill fortsätta ha abonemanget nästa år så får jag bara betala 100kr mer än vad jag betalade iår, med höjningen av priset o sänkningen av premien.
Tåls att tänkas på då.

När jag väl var påväg hem blev jag såå sugen på Donken mat.
O det är så himla lägligt o ha en gratiskupong i plånboken, o typ inga pengar på kortet för o köpa annan mat då...
MEEEN visst ska de väl krångla då?
När jag kommer fram till luckan o räcker fram kupongen så sägen donken fröken:
"Jaha, motala ja... tyvärr tar vi inte emot sånna här kuponger nu, dom har stoppats, för dom har tydligen gett ut en mass sånna till dom anställda o.s.v..."
O jag, som sällan längre blir förvånad när saker o ting skiter sig, tittar på henne med bambiögon o säger:
"Nehe.. aja... jag fick dom här som kompensation alldeles nyligen... men då får de va isf, de va liksom därför jag skulle käka här nu tänkte jag..."
Lång suck från donken fröken... sen föll hon.
"Äh fan, jag har inte hjärta o säga nej till dig nu, kör bort till nästa lucka o hämta maten nu"
Sen tog hon min kupong.
BOYAAAA! Jag sparkar rumpa! :D
Satt fint med en QP chees kan jag säga.
Världens mest onyttiga dag? Panpizza till lunch, för jag inte orkade laga mat igårkväll, o donken som kvällsmat.
Heeeeela kostcirkeln från A till Ö.
O jag som skulle försöka bli lite fit till sommarn... inte redigt på rätt väg tror jag.

Oh well. Skulle ha tvättat nu ikväll var tanken.. men pallar fan inte... Imorrn... som allt annat... imorrn... ska bara...

Hej!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Får man fråga vilket donken dom sa så till dig på, för de sa dom nämligen till mig me! Nere i tornby!

Nica Hansson sa...

Stämmer!