lördag 21 mars 2009

Helg!

Nu är de bara o vänja sig vid att helg inte alltid betyder ledighet.

Igår åkte jag, poppan o C till el stockholmo!
Trevlig roadtrip. Man blir ju sådär himla näjd när man hittar direkt vart man ska o så. Tack vare en Gps iofs, men ändå. Måste skaffa mig en egen sådan apparat. Värt!
Men sen var de ju det där med o hitta själva Orionteatern.
Fick snabbt reda på att det gick en smidig liten båt över Hammarbyhamnen, så vi slapp gå runt. Om den tyckte vi!
Sen gick vi på sighteseeing. Gps i mobilen o allt va de tekniska hette som vi använde oss av.
Tillslut kom vi till en hundrastgård o då släppte jag allt mitt "kan själv!" o frågade om vägen.
Tanten med sin lilla cocker verkade något...hmm... förfriskad... av piller. Men nog hade hon rätt alltid, o vi var bara några 100m ifrån vårt mål. Fejnt!
Nu var de dags o hitta nånstans att käka lite mat.
Tillslut hittade vi en liten mysig krog. Fick vänta 45 minuter på maten.. men det kanske är standard i sthlm? ;)
Men de va nästan värt väntan för fy bubblan va gott det var. Jag käkade kycklingfilé med parmaskinka o soltorkade tomater, basilika sås o klyftpotatis. Oh yeah.
O efter att vi stressat i oss maten så oj'ade vi oss tillbaka till orionteatern.
Välfyllt blev det i salongen, och det var mer blandad ålder på folk än va man hade trott. Cool.
Showen med Bounce va så jävla fräck! Det gick inte o stå still! :)
Så himla synkade, shysst program o lagom långt.
O för att inte glömma hur sjuukt vältränade dom var.
GADDÄM! Ge mig en sån karl. Så ska jag lätt tvätta varje dag på den tvättbrädan ;)
Tydligt asbra träningsform o dansa. O kul! De skulle va nåt det. Men tyvärr så jävla dyrt o gå dansklasser.
Vägen hem gick smärtfritt den oxå. Med lite snaskis så!
Sen var det bara o docka ner i sängen när vi va hemma vid 12.

Klockan ringer 7.30 imorrse. Bara att kliva upp.
7h jobb framför mig.
Funkade helt ok. Vi var ett skönt gäng.
De va inte så många krångliga samtal, dock lite trist med all dötid då de inte kommer några samtal.
Mot lite massage så ställde jag upp o skjutsade hem en arbetskamrat.
Åkte vidare till IcaMaxi o köpte lite gött till kvällen. Kom inte alls på vad jag va sugen på men vitlöksbaguetten satt iaf fint :P

Nu ska jag slänga upp fötterna i soffan, o invänta Robinsson.
Under tiden blir jag helt överumplad över ungjävlarna på 3'an nu. HUR FAN KAN DOM ALLT?!

Jisses.


Inga kommentarer: