söndag 29 mars 2009

Schöna söndag

Kan börja med att sammanfatta gårdagen.

Vaknade vid 6.45. Gick upp o åkte iväg o städade Gränden (a.k.a Leo).
Heat skulle tydligen komma dit o uppträda. Tänker ett de säkert kommer se ut som kriget på söndag morgon...
När jag kom hem käkade jag lite frukost o gjorde mig iordning för att åka till Norrköping en sväng.
Mötte Lolet i dörrn, som en ängel utan vingar.. bakom ryggeeeeeen :)
Hade som vanligt lite dålig framförhållning. Planerade att åka 11.15 hemifrån, men tydligen hade klockan blivit 11.25. Vilket betydde att Freddie hann först till Ck's jobb, o orkade inte vänta in mig, så jag fick försöka hitta till motionsspåret själv.
Men de klarade jag ju galant!
Slaskigt o blajigt väder. Gick 2 varv i spåret med hundarna, varierade tyngden på DW mellan lätt/tungt/inga vikter. Samanlagt gick vi 5km. De va en fin uppvärmning! O blöt! Skwashi skwashi i skorna...
Sen skulle vi ha lite möte o prata om tävlingen som kommer... då brukar vi fika.
Blev ingen fika.
Alla hgår på nån slags diet o då ska man äta nyttiga matlådor o allmänt nyttiga saker!
Så jag fick åka till Lidl, tog med mig alexandra. Handlade lite makrill, risifrutti o grovt bröd.
Var jätte sugen på godis o kakor.. men icke :P
Makrillen va verkligen inte god... jävla Lidl med konstiga varor.
Efter det hade Ck gjort små fina listor som vi skulle fylla i, självklart frivilligt. Men när alla andra va så peppade så kunde jag ju inte låta bli!
Vägde in mig o mätte lite mått, skrev ett mål om att blir med fit o bygga mer muskler.
Så nu är det ju bara o köra på!
Är lite velig för hur jag ska lägga upp träningen nu innan jag flyttar.
Om jag ska köpa gymkort nu, eller vänta...?
We'll see...
Efter det körde vi lite vagnsträning. Abbie drog på fint! Körv is the shiet.
Var hemma igen nångång vid 5.
Duschade, o hoppade i myskläder.
Kvällens planer var hemma hos C, dricka lite vin o käka ost o kex.
De satt fiiiint!
Höll på o somna i fotöljen redan vid 22.30.
Så efter vi såg de sämsta programmet som nånsin sänts "Jag vet vad du gjorde förra lördagen" så gick jag hem.

Vaknade kl 5 imorrse med världens jävla magknip!
Magen gjorde uppror totalt, o jag skyller allt på makrillen. Trodde jag var nära o dö, eller iaf o spy.. men lyckades somna om efter en stund. Nästa gång vaknade jag vid 6. Samma sak då! Usch va synd de var om mig då... vid 8.30 ringer klockan. Då har ju man ju snott 1 hel timme för mig oxå, det kändes.
Magen gjorde fortfarande uppror men värken gick över allt eftersom jag kom iväg.
Gränden såg inte ut som ett krig, de tackade jag... heat... för.
Åkte hem igen strax innan 12.
Åkte som vanligt lite för fort på 50-vägen förbi resecentrum.
Plötsligt hoppar en polis fram från ingenstans o vinkar in mig.
Konstigt nog har jag inte hastigheten i huvvet just nu, utan letar febrilt efter plånboken, som jag turligt nog hade i fickan. Piu! Grönt. Tänker jag. Mycket riktigt hade dom körkortskontroll dagen till ära, fick blåsa oxå... kom då o tänka på att jag drack vin kvällen innan.. men de gav tydligen inge utslag! Piu igen.
"mja sen har vi ju hastighetskontroll här oxå o det var därför vi vinkade in dig, det är 50 här utanför.. o du körde i 60."
"INTE MER??" Tänker jag för mig själv... vilken jävla tur..! Brukar lätt ligga mellan 70-90 på den raksträckan annars. Tacka fan för att de va rött vid ljusen precis innan kontrollen!
Men sen blev jag inte så glad ändå när jag fick se boten... 2000 jävla spänn....
SÅ OVÄRT!
Tänk va kul jag hade kunnat haft för dom pengarna...
Men men, bara betala o se glad ut o tacka fan för att jag inte blev av med kortet.
DÅ hade jag fan i mig dött! Är de nåt som betyder såååå mycket för mig så är det mitt körkort!
Vilket kan verka väldigt konstigt, eftersom jag kör som om jag inte brydde mig alls... :S
Kanske dags o tänka om.


Käkade lite frukost när jag kom hem o gick ut med damen.
Sammanstrålade med C, sen åkte vi, o damen, in till Tallboda o tittade till huset.
C blev positivt övveraskad- de va ju kul :) Abbie sprang omkring o kände av läget o kändes allmänt nöjd hon oxå.
Sen gick vi ner till källaren för o kolla tvättstugan.. möts av en minst sagt obehaglig doft.
Abbie gillade den starkt o börja nosa in sig på en typ "tvättkorg".. där i låg en död skata!
BLÄ!
Jag ville inte ta i den, o inte C heller.. så den får ligga kvar tills dom andra kommer, dom får fan ta bort den! Ska ringa o säga till dom. Förmodligen har den smugit in när hon haft öppet fönster o vädrat, sen fastnat i tvättkorgen o inte tagit sig upp. Stackarn... :(
Vi packade upp 2 flyttlådor med grejer, så nu är de bara för mig att fylla upp dom här hemma igen.
Kommer gå som smort de här.

Efter detta kom jag o tänka på mina "modell" bilder som jag skrivit ut, dom behöver ju ramar...
Så vi tog en snabb tripp till Ikea.
Skulle som sagt BARA ha ramar... men hann med o plocka åt mig batterier oxå, känns liksom bättre o byta batterierna i tv-dosan istället för o slå sönmder den varenda gång man ska byta kanal. Sen hittade jag en matskålsställning till Abbie skålar oxå! Superbra! Slipper hon stå som en gam o äta.
Sen kom jag på att mamma snackat om att man måste gå in på Fyndhörnan innan man går till kassan. Det gjorde vi.
O kom därifrån med ett badrumsskåp med belysning för 149:- (ord.pris 995:-!) Snacka om fynd!
O en skänk till köket för 149:-. Väldigt bra saker denna!
Sen hade dom specialpris på ahlgrensbilar oxå.. så de va vi ju tvugna o köpa... ska försöka få i mig
alltihop ikväll så det är slut sen.
Ska bli nyttig nu! INGA godsaker i veckorna, ska minska sockerintaget. Bara moffa på helgerna. Därmed basta!

Tog en skön cykeltur efter maten. Solen tittade ju t.om. fram!
O nu ska jag försöka avverka allt onyttigt jag har kvar här hemma... fick äppelpaj av mamma oxå.. oj oj oj.

Måste avsluta med att kommentera Linda Rosings töntiga program (som jag ändå självklart följer)
Varför är jag inte förvånad över att hon har två lammkött kvar o välja på?
Vilken jävla nöt hon är. Det är ju patetiskt.
Ska hon dra hem en kille som är typ 5 år äldre än hennes dotter?
Ibland är de bara dags o växa upp lite...

Trevlig söndagsskväll!

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars dig!2ooo borta med vinden.. Men som sagt,du har kortet kvar!hataböter.nu