onsdag 11 mars 2009

Hemmeve

Nu har jag hamnat i ett sånt där stirr. Eller koma.
Vad man nu vill kalla det.
Jag borde gå o lägga mig o kolla på Mia & Klara som jag nästintill JÄMT missar på söndagarna.
Men jag fastnade.. o jag kan inte komma loss... sitter inte alls skönt o bekvämt framför dumburken. Ont i ryggen som fan av o sitta som ett fån med gamnacke... men det hindrar mig inte konstigt nog.
Jag har oxå kommit på att jag hatar mitt tangentbord. Inte alls bra med släta tangenter... man liksom snubblar så lätt över dom... när dom är större o man får trycka lite hårdare för att dom ska åka ner, så är de lättare att inte skriva fel. Så dä så.
Jag skyller allt på tangenterna. O nymodernigheter.
Ännu en dag avklarad i skolbänken. Det är ett rent helvette ta mig tusan!
Missförstå mig rätt. Utbildningen är jätte intressant och det ska bli kul att börja ta emot beställningar sen. MEN va svårt det är att koncentrera sig!
Jag får mer o mer bekräftelse på min anade ADHD.
Dels när jag lyssnar för länge så fastar jag i stirr, o slutar lyssna, alternativt försöker krampaktigt hålla ögonen öppna, för dom har en tendens att falla ihop om jag inte pillar med nånting.
O när vi får ett papper med uppgifter som ska "låtsas-bokas" så pallar jag med ca 5 stycken. Sen börjar jag läsa samma rader 20 gånger om, skriver in fel saker, o blir liksom aldrig klar. Men min arbetskamrat va vänlig nog o sa "Meh, det är ju för att du redan kan, det är därför du tröttnar"
Äsch :P
Quick learner.
En Reddabull gjorde inte ens susen idag.

Sen sitter jag och är en aningen bitter oxå. Fast det är ingenting jag kan uttala mig om. Men jag tycker inte att det känns moraliskt rätt för mig. O de skulle säkert inte ni heller tycka om jag skrev vad det handlade om.
Solidaritet! Give, and you shall recieve. Typ. Men tydligen ändå inte?
Aja.

Efter jobbet åkte jag hem i hämtade Abbie. Sen for jag in till Wyd o mötte upp Karin O Niklas.
Jisses. Mitt sämsta Donken besök EVER. Vilket jävla ställe!
Stog i kö från typ 18.15 till 18.50. Personalen log inte en endaste gång. O tillråga på allt så tog salladen slut! Can you believe it??
Jag hann iaf få min burgade, men Niklas o Karin fick frågan "om det går bra utan sallad".
Jo visst, mot nån slags kompensation kanske??
Men icke. Dom fick sina halvdana burgare utan sallad o ett "varsågoda".
Jag o Niklas blev så upprörda att vi skickade välformulerade mail till föreståndaren :P
Dagens happening.
Vi fortsatte iaf färden till Jenjen o Andy (dom bor ju ihop nu, turturduvorna) käkade, fikade kladdkaka o snackade strunt.
Det är lärorikt att ha med Abbie i sånna här tillställningar. Hon behöver lära sig att lugna ner sig bland folk o på nya platser. Det blir bättre o bättre för var gång iaf :)
Eller? ;)
Hon ligger iaf o snarkar på ena sidan om mig nu, tröttsamt för huvudet o tigga mat i ligga i knät på folk. O Hobbe ligger på andra sidan o kurrar. Mina älskade små pälsbollar.

Fick för mig att de va nåt mer roligt jag skulle skriva om. Men det får nog va bra för idag.
Nu har jag så ont i ryggen att jag knappt kan sitta upprätt.
Dags för sängen tror jag.

JO! Nu kom jag på't.
Jag plockade fram min "magrullare" från garderoben igår. Körde lite. Var väl inte så jobbigt. Men ta (dra) mig baklänges vilken träningsvärk jag fick idag då! Hela nedre delen av magen gör aj aj. BRA SKIT! Får bli o köra lite varannan dag, nu när jag inte kan bestämma mig om jag ska fixa 10-kort på gymmet eller inte. Dumsnål va namnet!
O sen har jag fått en svullen körtel under hakan. Undra va det kan va för jävlig sjukdom. Säkert nåt som inte ens går o uttala.

Så, nu är jag klar.

Hej!

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha, du är inte ensam, jag tror att jag också har en släng av adhd :P

Anonym sa...

Haha, jag älskar mina välformulerade mail.. :)
Fick btw svar idag :D:D