måndag 16 mars 2009

Måndagen som.....kunde dra åt helvette.

Det var en gång en måndag.
Den började med att Nica vaknade kl 6.30, lite halvrasslig i halsen. Men hon trodde mest att det berodde på allt skrik efter hunden kvällen innan.
Väl på sitt arbete denna måndag så ska det påbörjas ett helt nytt projekt.
Man kan samanfatta dagens arbete med att det gick åt skogen.
Hon fattade inte vad nån menade som ringde, o kunde knappt komma ihåg ett skit om hur man skulle boka saker o ting.
Vilket ledde till en viss irritation redan där.
Halsen börjar fucka up mer o mer, o tillslut infinner sig "förkylnings-astman" som vi kan kalla det. Nica blir lite lätt täppt i näsan, o halsen, så de blir lite svårare o andas. Som tur var har hon sin medicin hemma.. iaf.
Hon besöker sina dagliga websidor.
Ställs mot väggen återigen, och väljer att inte ljuga.
Efter detta bryter helvettet lös. Som väntat. Jag är faktiskt inte dum.
Mobilen ringer i ett kör och det blir lite svårare för Nica o koncentrera sig på jobbet.
Anledningen till att jag inte ljuger när folk undrar, är att min rygg är fri.
Tycker att det är jävligt synd att göra en höna av en fjäder o lägga en MASSA viktigt ansvar på alla andra. Tänka först - agera sen? Visst.. mitt fel på ett sätt. Men sanningen gör ont ibland.
Folk får gärna bli hur förbannade dom vill, men i slutändan finns de ingen anledning till att rikta den ilskan mot mig. Är de nån som tycker annorlunda så får man gärna höjja rösten and speak now, or forever hold your silence.
Som dom säger.
När hon slutar sitt arbete denna dag, passar hon på att ladda sin mobil lite i bilen i den nya bil-laddaren. Den glappar...
När hon kommer hem o ska ladda mobilen i den vanliga laddaren ... så händer ingenting.
Nada.
O när batteriet är rött o tillslut dött, så kommer man ju inte åt några nummer o kan heller inte svara om någon ringer. Vilket kan va ganska viktigt.
Så det blev bara att vända kosan in mot stan igen. Lämna in mobilen o få en lånesak sålänge.
Den är röd!.. men ful.
Hinner inte mer än starta mobilen så ringer det.
SÅ poppis är jag!
Det var jag även snabb på att meddela expediten i mobilbutiken :P
Så summa av kardemumman är:
*Sjuk, krasslig i halsen o säkert lite feber om jag skulle orka ta tempen- hemma imorrn.
*Helt multi i huvvet efter jobbet, lite panik över att dom andra kommer lära sig mer imorrn under tiden jag är borta.

Sen är jag nöjd.

Var de bra så?

1 kommentar:

Anonym sa...

Då ska seee... 45.50 tack!