måndag 2 mars 2009

Måndag.. O mars månad!

Time flies, flied lies.
Typ?

Va ju på maskerad i lördags. Va riktigt kul! Ett litet men välsvetsat gäng. Märktes att Fam Axbom hade gått All-in för kvällen med utstyrseln :D Najs!
Fick i mig hela 5 cider under hela kvällen. Kors i krösamoset...
Vilket va riktigt bra, om man ser de till att jag INTE skulle va bakis dagen därpå.. eftersom jag skulle jobba.
O de va jag inte heller... förns lagom när hjärnan börjat fatta att kroppen har vart i rörelse ett par timmar, helt utan dess vetskap.
Så lagom när jag kom hem vid 11 så ville mitt huvud sprängas...
Slängde i mig lite naturgodis, chips och sen potatisbullar.... hjälpte inte.
Drack en herrans massa sockerdricka. Hjälpte inte.
Sov 4 timmar. Hjälpte inte.
Hade inga värktabletter, så jag drack resorb. Hjälpte inte heller.
Fick helt enkelt vänta ut skiten, o tänkte självklart månag gånger om "never again!"...
Men de har jag ju redan glömt nu :P
Runt 20.00 blev jag människa igen. Helt sjukt va gammal man börjat bli.
Nu räcker de säkert o sippa på ett glas vin sen däckar man... jag är inte redo för det här! Hör du det, guuud!

Städade en sväng imorrse. Sen hade jag hål i vanlig ordning, åkte hem till P o käkade lite frulle.
Sen vidare till nästa stopp. Ikväll hade jag inget sälj jobb. Rätt skönt o va ledig från kl 11 måste jag säga. Även att de svider i plånboken. Men men, med tanke på att jag jobbat typ 50h i snart 3 veckor så går de nog jämt ut. O snart hittar jag nog den där karln som jag kan ha delad ekonomi med så jag slipper slava ihop levebrödet själv :P
I can feel it...

Idag var min kära uppfödar familj med i Corren!
Se här.

Har vart rätt duktig idag faktiskt.
Började med en laddning med tvätt när jag kom hem, dammsög o moppade golven... de krävs när man har ett djur som sölar ner.. bläää. Sen var jag uppe hos mamma o pappa o käkade lax. Sen hem igen o ut med abbie en sväng i skogen. Hon var så duktig så under 3 hundmöten. Bara satt o titta på dom. Likadant när vi va i tvättstugan. Det var nån tax som fick vittring på hennes fägring påväg ner till tvättstugan, o började låta helmärkligt när dom gick efter oss... väl inne i tvättstugan så satte sig abbie rakt upponer, dörren va öppen, o den gläffsande/flåsande/skrattande (svårt o avgöra) taxen gick förbi men Abbie satt kvar o la bara öronen bakåt o titta på mig... haha, hon är rätt skön ibland. Typ jämt. Man skulle kunna säga att hon är världens bästa hund.

Sen kom mamma o pappa ner hit o fikade. Hade näligen sista visningen idag, så imorrn börjar budgivningen. Spännande!
My childhood home.
De slog mig imorrse när jag åkte bergsvägen in till stan, som jag alltid gjort, i alla år.
Att här kommer jag ju inte åka nåt mer sen. Förutom när jag ska hälsa på Cilla :D
Känns lustigt... men samtidigt skönt. De kan låta fjantigt, men de känns som en skön vändning. Nu händer det iaf nånting. Får väl se vad nästa steg kan vara...
Vill flytta nu på en gång.. ska bli så kul!
Har tittat mycket efter matbord stolar, o en garderob till sovrummet.. måste dit o mäta lite först bara.
O invänta nästa lön :P

Nu blir de tv för hela slanten.

Hej svejs!






Kursiv

Inga kommentarer: