måndag 13 april 2009

Amen ååååh


Ibland är de inge kul o ha djur.

Jag var så himla duktig här om kvällen.. tillomed i lördags! O tvättade. Tog mig orken till att även tvätta soffklädseln. Som är typ as jobbigt!
För när man tagit av all klädsel så ska den ju på oxå! Jääätte joobbigt.
Men de luktade iaf gott o fräsch i hela hemmet efteråt.
Imorrse vaknade jag av att de inte luktade så där gott längre...
Nån slags fläck i den ena soffan. Inte kattpiss docl, sånt känner man. Utan nåt annat kult. Abbie som spytt lite galla kanske?
Ja vem vet.
Nu luktar det Mr Muscle Lime OCH sån där otrevlig doft.
Jävla skit.
Förra gången jag tvättade soffan så började Abbie löpa nån veckan senare...
Ja jag säger o de.
Abbie får inte va i soffan längre när jag har flyttat. Hon ska få sin egna mjuka sköna bädd istället.
(vilken hon säkert inte kommer använda)

Jobb idag var helt ok. Inte så länge. 9-16.
Packade med mig städpryttlar o åkte till huset efteråt o städade lit.
Putsade fönster o sådär. Duktig var jag.
Hittade en massa små svarta skalbaggar överallt oxå. Dom har då INTE rätt p flytta in bara sådär...
På tal om o flytta.
Knasiga gubben ringde igår.
Han tyckte det var dyrt med 1500 för o få nykeln innan.
Jag slog till med 1000spänn, men det betet tog han inte heller.
Tråkmåns!
Ska ringa han imorrn o påminna om att det är röd dag den 1maj, så han får ändå inte ut nycklarna förns måndagen den 4'e.
Då kan de allt va gött o få nyklarna tidigare, gubbfan!
Jag kan tänka mig sänka kostnaden oxå. En uns.

Har kommit på att jag kan göra avdrag för bensinkostander på deklarationen.
Får väl se om de trillar in lite extra pengar.. de vore så fint de!

Har fått total hjärnsläpp vad de gäller matlagning.
Kollar dagligen en massa smarriga recept på nätet.
Men sen när jag står där i affären så kommer jag inte på NÅNTING.
Allt är äckligt, o jag är inte sugen på nånting...
o de där med träning o äta nyttigt vet jag inte heller vart det tog vägen... Har inte haft träningvärk på flera dagar, så de där med promenader kan ju knappt ge så mycket.
Imorrn har jag bestämmt mig för o köpa månadskort på friskis. Nu jävlar finns de inga genvägar.
Mina sista pengar! O de ska de va värt.
Kvällsmaten idga fick iaf bli kebabkryddad spett på nötfärs o kinamix.
De va faktiskt rätt gott.
Men de hade vart godare med klyftpotatis o tsatiziki!

Imorrn bär de av till norrk o träna hund.
Onsdag ska jag på agility igen.
Torsdag norrköping igen o träna vagn-
Fredag packa o köra bort allt som går in i bilen.
Lördag - flytta.
Söndag - flyttstäda! HATA.

Det är min vecka det.

Hej!

Inga kommentarer: