tisdag 7 april 2009

Uschans

Drömt lustigt hela natten, vaknade knölsvettig. Drömde att jag va super svullen i halsen...
Märkligt nog när jag vaknar så mycket riktigt, svullen i halsen. Inte jätte, men ändå sådär så de gör ont o man känner sig dålig. Lite småfebrig... fick bli hemma idag, orka o sitta i telefon 8h med halsont.
Jag är så trött på o va svag!
Ringde sjukvårdsrådgivningen. De va ju inte länge sen jag var sjuk.
Men får bara höra de vanliga när dom frågor om man har några allergier:
"Ja... pälsallergi"
"Ok.. har du pälsdjur?"
"Ja a då, hund o katt."
Men som jag säger jämt, det är ingen alergi jag lider av, går omkring o är lite småsnorig hela tiden bara.
Men så ska dom skrämma upp en o säga att om jag fortsätter utsätta mig för allergin så kan man få astma, som man aldrigb lir av med o.s.v.
Vet ju att de är katten som är boven.
2005-03-22 var jag på vårdcentralen o gjorde pricktest för katt o häst.
"Hej Veronica!
Prover vi tog visar att du har allergi för katt och lite reaktion för häst.
Normalvärde är mindre än 0.35 och du hade för katt 7,2 och för häst 0,42.
Detta bekräftar din misstanke om kattallergi."

HEPP!
Han ryker inte, så är det. Men däremot kommer de bli lite förändringar när jag flyttat. Inga pälsdjur i sovrummet/sängen. O katten kommer få va ute mycket. Vilket han inte har nånting emot.

Åkte förbi jobbet o lämnade stackars vickans sko till Jen.
Åkte sen vidare o plockade ur en flytt låda, sen vidare till Gistad för o hämta min nybroderade jacka!
Dom är så duktiga dom där två, o billigt blev det :)
Here's the result:

Finaste!

Nu ska jag dricka lite blåbärs te o äta en macka.
Imorrn blir de jobb, har inte ro o va hemma...

Godkväll.

Inga kommentarer: