lördag 11 april 2009

Härliga lördag!

Vaknade när jag skulle. Välidgt väldigt trött faktiskt.
Lyckades som vanligt att somna ungefär 15 minuter efter jag bloggade igårkväll.
La mig sådär halv skönt o sjönk ner, sen slocknade jag.
Vaknade 00.22.
Ut med hunden o parkera i sängen istället, somna om på 2 röda... blåbär.
Upp o iväg till lite städjobb.
Vilket kändes rätt ovärt. Va inge skit nånstans.. typ. Om man jämför hur de brukar se ut på en galleria. Folk var väl hemma o käka påskmat igår antar jag.
Skönt o bara glida omkring lite.
Körde förbi Jen med mina 10 år gamla inlines :)
Dom skulle tydligen ut o motionera lite. Hoppas hon höll :P
Sen vidare hem o promenera hund. Blev visst en promenad på ca 40 minuter. De va ju så skönt väder!
Hem i käka frukost, göra sig iordning!
När de va klart åkte jag ner till Hemköp för o hämta ut min nya matta. Den var... hmm... inte som jag trodde, bilderna ljög lite. Den var nämligen melerad istället för helfärgad. Orkidéröd var alltså en blandning av vinröda o lila trådar. Men den blev faktiskt riktigt snygg när man väl fick se den på golvet!
Hämtade upp C o åkte vidare till Tallboda för o slänga av mattan, o ytterligare en kartong.

Hittade min nya favvo butik i Norrköping.
New Yorker! Lite som Wear-it- fast större, o mycket mycket mer!
Prisvärt o snyggt - I like!
Hittade en jättesöt skjortklänning, o en ny handväska.
O kakeldekor från Lagerhouse, annars hade dom inte så mycket roligt.

Hittade skor, linnen o andra klänningar oxå, men jag fick mordhålla i plånboken.
Lunchade lite med Kinamat. Jag tog kycklingspett, ris wokgrönsaker o jordnötsås.
Helt ok. Men ingen 10 poängare. Att jag alltid ska välja fel!
Efter de gjorde vi retsen av galleriorna, sen fick de bli hemfärd. Helt slut va jag!

O när man är helt slut, är de INGEN idé o komma hem o sätta sig i soffan. För då somnar man.
Så jag tog med mig Abbie ut på en cykeltur!
Var borta 1 timme, lite mer nästan.
Hon fick springa lös o hon sprang så fint efter mig så :)
Hon är duktig min tjeja.
Trots att hon börjat bli jävlig igen o käka bajs o tuggummin o annat skräp hon hittar ute ;)

Imorrn blir de förhoppningsvis en sväng till norrköping igen o vagnsträna.
Inte långt kvar till tävling nu!

NU ska jag slänga mig på soffan en stund...
Lovely.




Vy från ett luftslott.... eller mitt jobb.

ABBIE!

Massor äckliga sniglar på kanalbanken... :S

Inga kommentarer: