onsdag 24 juni 2009

Lost and found

Igår när jag kom hem från jobbet trodde jag att Abbie hade
1. hoppat från balkongen o dött
2. blivit kidnappad
Anledningen till detta var att när jag kommer hem, öppnar jag alltid ytterdörren på vid gavel, o även min egna dörr där uppe. Jag går in, ställer ner min matkasse på bordet med en större duns... vilket skrämmer o får katten o sprätta iväg o skvätta ut hela vattenskålen. Vilket i sin tur fick mig att skrika ut en svordom rätt högt o ljudligt.
Under den nano sekunden springer tydligen Abbie ut o ner för trappen, vilket jag tydligen inte hör. Jag vänder mig om o undrar varför Abbie inte kommer o säger Hej, vilket hon alltid gör när jag kommer hem... går in i v-rummet - ingen hund, märkligt. Balkongen - ingen hund. Aha! Dörrn till sovrummet står på glänt, men icke! - ingen hund. Badrummet - ingen hund. Börjar få lite lite konstig känsla i magen. Springer ner o kollar runt huset - ingen hund.
"Va i helvette!?" tänker jag o springer upp igen. Ingen hund, nånstans. Panik utbryter, ringer till P o säger att nån vart o kidnappat min hund! samtidigt som jag springer ner o kollar igenom alla buskar under balkongen... hon kan ju ha hoppat o ligger nu död i buskagen... men icke.
Springer över till grannen på andra sidan gatan för o höra om de vart nån hemma under dagen. Ingen som öppnar, men då hör jag hur de rasslar i buskarna i min trädgård.
Springer tillbaka, o ser då att grannarna på sidan sitter ute på altanen.
"Har ni sett en hund springa omkring?"
"Japp! Jag kastade just tillbaka henne... hon måste hoppat över grinden för hon kom den vägen"
Så därr ja.
Abbie hälsade mig välkommen hem genom o nocka mig av glädje.
Jävla hund till o inte lyssna!!
Usch va arg o rädd jag blev. Förmodligen sprang hon efter mig när jag sprang runt huset, o stod o fnissade åt mig när jag kutade runt o letade. Sen när jag sprang över till grannen trodde hon väl att jag skulle dra ifrån henne, o hon hoppar över o efter.

Som avslut på den kvällen träffade vi P o Lex så dom fick leka av sig lite.
Sen gjorde jag en bulgur/kyckling sallad. Fint!
De va de de :P

Idag passade jag på o pressa lite i solen. Slutade kl 16, så de va ju iaf 2-3timmar innan solen svalnade. Gött!
Fick nybakta bullar av de äldre som var här o klippte gräset. Mumma!
Jävla oflyt, jag hade faktiskt tänkt o göra de ikväll.
Skulle ha tränat ikväll, emn pallade inte. Ska på Step imorrn istället.

Nu ska jag titta på Lyxfällan o götta mig åt mina smålån jag har, i jämförelse mot hennes jävla idiot lån som hon inte ens VET vart hon gjort av pengarna på.
HELT sjukt.

Godafton.


Somrigt

Titt så lång jag är!

Drive-by pic's från en sunkig taxi i Sthlm

Cirkus

Inga kommentarer: