tisdag 9 juni 2009

Måndagar brukar va värst.


Men denna vecka tar nog tisdags dagen priset som veckans sämsta.
Varför?
JO (förbered er på stans längsta utlägg):
Idag fick jag reda på att min semester inte är beviljad!
TADA!
3v innan avresa!
HALLELUJA!
Nica var ute i god tid, säkert redan i februari, med att lämna in en ansökan om semester just denna specifika vecka då de ska resas utomlands.
O sånt behöver ju oftast planeras en sväng i förväg.
Dilemma nummer ett: DÅ i februari var jag timanställd. Dom timanställda lägger in tillgänglighet för NÄR dom kan jobba. Vill man ha semester så lägger man sig helt enkelt inte tillgänglig de veckor man vill vara ledig.
Dilemma nummer 2: Förmodligen så togs då inte min semesteransökan vidare, eftersom dom förmodligen tänkte "då behöver hon ju inte lägga sig tillgänglig den veckan hon åker utomlands" pang boom, sen hamnade väl den lappen i papperskorgen.
Dilemma nummer 3. Nica blir erbjuden tillsvidare anställning. Vad det gäller semester under tillsvidare anställning så BEGÄR man ledigt de veckor man vill vara ledig, vilket sen kan beviljas- eller icke beviljas. Eftersom detta magnifika erbjudande stundade ganska exakt under semesterplaneringen, så hamnade vi "mellan stolarna". d.v.s det var för sent ute för att begära semester, för det hade alla tillsvidareanställda redan gjort, så på nåt sätt betraktade de våra semesteransökningar som sist i kön. Trots att man tidigare, under timanställningen begärt ledigt för länge länge sen.
Dilemma nummer 4: När Nica skall skriva under sitt tillsvidare avtal så frågar min coach om jag begärt nån semester. Jag svarara tt jag redan i feb begärt ledigt en vecka för utomlandsresa, och får då till svar att det inte ska vara några problem eftersom jag ändå var så tidigt ute.
Nica skriver under, i tron om att allt är frid o fröjd.
Dilemma nummer 5 (the grand finale): Helt plötsligt när Nica tittar över sitt schema över sommaren så är hon schemalagd veckan som hon begärt ledigt! Hon frågar varför, o får till svar att dom tyvärr inte kan bevilja ledigt då. Med den lilla klappen på axeln "Det blir ju lite krångligt när man går från timmis till tillsvadareanställd"..."Då får hitta nån med samma skills som du som kan byta semester med dig"
LITE?!
Troooligt att nån vill byta semester!! *gaah*
Fick reda på i samma veva att flera andra råkat ut för samma sak.
3 andra som även dom bokat resor.

Det blir ett samtal till facket imorrn.
För de första känns det inte rätt att 3v innan få reda på att man INTE är beviljad semester... o tillråga på det tack vare att jag SJÄLV frågade.
O för de andra så är de så jävla tydligt att dom glömt av min ansökan om semester.
I'm getting to the bottom of this... om jag så ska få sparken på kuppen.
Mig trampar man inte på!
Fuckfejs...es.

O på allt ont kommer ju alltid nåt gott.
Det trillade in lite dollars på kontot idag! Mina små ändringar gick igenom - feeejnt.
"Tack skatteverket!" säger vissa... "Ge mig MINA pengar!" säger jag.

Nu säng. Ledig imorrn. Gött!

1 kommentar:

Niklas sa...

På dom jävlarna!