söndag 7 juni 2009

Piuu...

Så därr ja!

Helgen avklarad.
Med bravur!

Fredagen började med det härliga ljudet av ett alarm kl 06.00.
Var packad o klar o ute på vägen strax innan 7.
Fredagen gick fint o de va kul o träffa alla igen! Dock var ju inte vädret det bästa, men de gick ändå.
Blev hemskt intresserad av Klicker träningen! Hur kul som helst ju!
Fick prova med instruktörens hundar o klicka dom när dom gjorde nånting på eget bevåg! Så duktiga så. Ska lätt köpa mig en sådan.... Abbie skulle behöva o bli lite mer spontan :P Nu är det mer så att om jag håller fram godis så sitter hon o invätar ett kommando som hon ska utföra för att få godisen. Klickers går mer ut på att man ska klicka in när hunden gör nånting själva!
De blir fint de.
Kom i säng runt 00.00.. men somnade nog en timme senare..låg o stirrade i taket o kunde inte somna.
Upp o hoppa kl 6 på lördags morgon oxå. HUA!
Käkade frulle sen var de tävlingsdags.
Abbe va pepp.... eller inte. Får helt o hållet skylla på mig eftersom vi inte tränat nånting sen senast. Men hon drog iaf 25ggr sin vikt o det var mitt mål.
Efter de bar de av hem igen.
Slickorna kom vid 7 o då lagades det mat o dracks gott.
Jag var fruktansvärt trött! O mina fötter var smärtsamma!
Men efter ett par glas till så var ju det som bortblåst.
C o jag drog till stan, medan dom andra två åkte hem. Träffade på en förfriskad Jen o company... men sen skildes vi åt eftersom dom ville till Platens.
Drog en redbull/vodka på 55an först!
Sen Harrys.
Kul kväll! Lagom mycket folk. Me like!

Nu blir de nog rätt nyktert fram till resan... kanske nåt litet på midsommar.
Vart jag nu kommer hålla hus!

Somnade nångång vid halv 5... vaknade vid 10 av klockan.
Var INTE på körbil humör...
Taxigubben va dyr oxå! Jädrans gubbtjyv. Vi fick betala nästan de dubbla mot förra gången...
Kan ha o göra med att jag inte bad om fast pris... iofs...
Låg i soffan o kved fram till 12. Då åkte C hem o jag gjorde mig iordning för att möta världen.
Åkte tillbaka till yxet vid 1.
Fick bli en chees o päronmilkshake på vägen. SÅ värt!

En givande stund med en lydnadsinstruktör väntade väl på plats!

Sen plockade vi ihop o åkte... typ...

Thank GOD att jag börjar kl 11 imorrn.

YES!

Inga kommentarer: