söndag 16 september 2007

Spontanitet Äger!

Igår kom jag o 2 tjejer på att de var dax o ta tag i en utgång här i staden återigen.
Så de gjorde vi efter lite konfererande över hur panka vi var.
"Vi står för spriten, o du får hushållet!"
O så var de igång.
Skit trevligt!
Satt o prata om allt mellan himmel o jord, mestadels -om sanningen ska fram- om hur killar är funtade överhuvudtaget. "Vissa killar" ska man kanske säga.. men nu börjar jag bli mörkrädd till o tro att mertalet har nåt fel i huvvet. De gäller att börja leta under stockar o stenar nu tror jag... för mitt framför fejset står dom ju inte. Där står bara nån som står ivägen.
Eller att inte leta alls? För när man minst anar det... ju? Sånt råd jag ofta ger mina vänner, man kanske skulle ta o lyssna på sig själv nångång oxå. Jag trivs rätt bra med mig själv nu ändå faktiskt. Jag grämer mig inte över att jag är själv o inte har nån o dela livet med, precis just nu. Saknaden efter närhet är väl det ända som står högst upp på listan nu. Nån som bara kramar om en... nån o mysa med, som pillar en i håret, nån som man kan spoona med när man sover.... ja... sån skit ni vet.
Anyhow, back top basics- så begav vi oss ut mot Ågatans natten när groggvirket tagit slut.
Först gick vi till Blue Heaven o tog en stämpel, där hade vi ju inte vart nångång slog de oss. Sen blev de nån blandning av 55'an o Platens, sen tillbaka till Blue igen, o sen avslut på platens.
Jag har ett ord:
Lammkött.
Repeat after me please - Lammkött.
Vi går oftast ut o shake'ar loss när vi är ute. Det är ju superskoj!
Men VAD trött jag är på killar dom dyker upp bakom med nån jävla zoolander blick o gnider upp hela paketet mot röven på en...
...Hallå?!...reallitycheck.
Ska jag bli kåt nu?
Är de nu jag ska vända mig om o råhångla med dig?
Är det här ett mellanstadie disco??
Viiiissst, jag klagar inte om killen ifråga är het som fan o iaf har lämnat zoolander blicken hemma. Helt ok! Ett extra plus i kanten är ju om han tillomed KAN dansa. Som han igår... ppiiuuu... inte många gånger man själv känner sig dum när man står där *haha*
Kort o gott små vänner, nae, slut upp säger jag bara. If you don't know how to play the game...
Kvällen var riktigt skoj iaf, allt som allt.
Käkade den efterlängtade kebaben oxå, innan vi for hem i Linköpingsnatten.
Hade hoppats på o fått skiten överstökad igår, men tydligen inte.
Planerat?

Nu har jag precis käkat en långsam o god frukost, ska gå tillbaka till soffan o kolla klart på idol.
Sen börjar de säkert nån annan repris av nånting, soffan hela dagen med andra ord.
Kanske att Lina o Inka kommer förbi, det är välkommet!

Jag vet inte vad ditt problem är,
men jag slår vad om att det är svårt att uttala!






2 kommentarer:

Anonym sa...

Det här är ju en kvalitetsblogg. Iofs har jag bara DirtyB och Alex att jämföra med.. men denna är garanterat top 2!
Plus för bra flyt och frånvaro av särskrivningar.

Nica Hansson sa...

Topp 2? De betyder att jag kommer före DirtyB då!...helt oväntat...
Välkommen du.... anonyme? Som jag förnimmer har ett namn som rimmar på "skrälle"?