lördag 18 juli 2009

H1N1 Virus

a.k.a svininfluensan. <-- klicka för o läsa mer.
OK, jag har faktiskt inte vart o kollat mig.
Anledningen?
Man får inte... dom tar inga sånna prover längre, om man verkligen inte mår skitdåligt.
Ringde 1177 idag igen då jag fortfarande svettas (som just ett svin) och ville bara få en direktion om de kunde va svininfluensan. Inkubationstiden ska tydligen vara en vecka... Vi kom hem måndag 6/7 och 1vecka +1dag senare fick jag feber.
Sköterskan sa att det mycket väl kunde vara flunsan. Och isåfall skulle jag vara glad (!!??)
För tydligen kommer den slå till som en löpeld här under hösten, vaccinationer för miljarder har beställts från Sverige, som vanligt är det ju dom hårdast drabbade som får vaccinet, typ barn o äldre o sånna med nedsatt imunförsvar.
Så om jag nu hade flunsan, o inte mådde sämre än såhär så skulle jag vara nöjd, o glad.
För då kommer jag inte smittas senare.
Hepp! Antar jag...
Om jag vaknar utan att ha svettats ihhjäl imornbitti så är jag fan nöjd... för nu börjar jag faktiskt tröttna.

P tog med sig hundarna på långpromenad imorrse, o jag passade på att åka o handla lite under tiden.
Måste verkligen lämna in min bil snarast möjligt. Den är skitsvår startad... märkligt att de inte finns nån vettig mekaniker som vill tjäna lite pengar vid sidan om istället... *hmpf*
Vet inte om jag kanske ska ringa han som fixade bilen sist...

Nu ska jag äta fiskgratäng, dricka powerking, sen gå ut med hund igen, o sen blir de sommarkrysset i min alldeles egna lilla smittohärd :)

Trevlig lördag!

Inga kommentarer: