torsdag 30 juli 2009

Ont i benen

Gårdagen var trevlig.
Men det var tamigfan den sämsta Lisebergs vistelsen ever.

KÖ.
Överallt.
Till allting.
O då menar jag inga vanliga köer, utan 1h minst.
Ok, att man kan köa till Balder och Kanonen. Det är ändå dom 2 största berg-o-dal banorna.
Balder va de 50 min kö till, o på Kanonen stod de ingenting. Men jag tror nog vi stod där i lite över en timma... för typ 20 sekunders åk :P
Tillomed när vi skulle kolla in barngrejerna som de aldrig brukar va kö till, typ spegel rummen o de, så va de världens kö.
Kö till toaletterna, matställena.. överallt.
Vilket ledde till att vi blev rätt sega efter ett par timmar.
På typ dom 4 första timmarna hade vi bara åkt 2 grejer o käkat mat.
Tur iaf att man var i vettigt sällskap!
Kom dit strax efter 12 tror jag. O åkte hem vid 22.30 typ.
Åkte fel typ 2 gånger innan vi fatta att vi skulle hålla mot Malmö :P
Jag körde hela vägen hem, men jag gillar att köra bil på kvällen så de va lugnt. O Peder höll mig iaf sällskap i vaket tillstånd, resten såg såå jävla roliga ut! :) Nackspärr 2009 typ.

Trött som fan i benen som fan i benen o ryggen.

Somnade runt 2.30.
Klockan ringde 9.
Pallade inte o gå upp förns 10.30. Hamnade i koma. Sån där koma som man inte kan röra sig ifrån, man bara ligger o stirrar i taket o kan inte gå upp.
Åkte o hämtade hem Abbie från Gistad, o var visst hemma igen vid 12.20.
Började jobba 13.30.
Så de blev ingen träning som planerat. Bara laga mat o åka iväg.

Seg jobbar dag.
Började spöregna o jag kunde bara se framför mig hur hela köket skulle svämma över.
Men när jag kom hem var de "bara" en pöl på bänken som vanligt, men däremot var de en sjö i v-rummet. Hade haft öppet några cm, o golvet lutade tydligen så vattnet som hamnade på balkongen rann in på golvet i v-rummet alltså.
Fint.
Var tvungen o ringa de äldre o berätta.
Man blir ju lätt irriterad.
Va ska jag sitta o betala full hyra för när tvättstugan ser ut som en byggarbetsplats, o de regnar in i köket?
Men man vill ju inte göra sig ovän med dom. Särksillt inte när hon bara suckar o svarar "jaha, va ska vi göra åt det här nu då?" "vem ska vi ringa?"
Ja inte fan vet jag! Men de kanske skulle ha kollats upp INNAN man hyrde ut denna bostad.

Oh well.

Imorrn är de jobb igen till 18. Sen en sväng till stan för lite ärenden.
Lördag jobb till 13. Sen kalas hos P på kvällen.
O söndag ska jag till Kuggnäs o jobba. Slava. Kul! :P

Så ser det ut! Då vet ni.

Kram

Inga kommentarer: