onsdag 8 juli 2009

Jaaaa

Den där långa uppdateringen som så många väntar på o igen egentligen orkar läsa.
Palla?
Nae.
Rodos, som vi var på, inte Rhodos, var i sin korthet helt ok.
Inget ställe jag tror jag kommer åka tillbaka till. Har man vart där en gång så kan de nog räcka... same same som med cypern typ. Fast cypern var roligare. Måste bero på att de va för 2 år sen, då va man ju ung o vild.. :P
Hotellet var helt ok, iaf för oss med vettigt rum o som inte krävde AC. De städades knappt, o handukarna man fick tillbaka va typ som de samma som man lämnade in, men med lite ljusare smutsfläckar än innan. Ägaren var super trevlig till en början, men efter alla våra klagomål om saker som gått sönder o som inte funkade så vart han mer o mer inte-lika-trevlig-längre. Mycket taxi resor då Faliraki stad låg ca 15min gångväg från hotellet, palla o gå i 30graders värme?
Besökte Rhodos stad en dag. O de räckte, bara en massa sovenirbutiker o restauranger där oxå. Men man såg väl inte "rätta" delen av staden heller. Man faller ju lätt i turist-spåren, o där blir de inte mycket upplevt.
Maten var svingod på vissa ställen, o ok på andra.
De va dyrt med Euro valuta.
Mja.
Tacka vetja hela RODOS gänget som gjorde resan till de som de blev! Många skratt o rajraj! O tänka sig att 8 pers kunde hålla sams en hel vecka ;)

Första dagen back @ work idag.
Vaknade kl 9 av larmet.
Trodde jag.
Hade dock glömt dra tillbaka klockan efter resan, så kl 8 var jag visst uppe o trallade, tills jag såg klockan på micron, o sen klockan på väggen.
Crap!
Jag som verkligen va såååå trött.
Gick en sväng med Abbie, tillbaka i vardagen igen :)
Käkade frulle o kollade på favvo kanalen "E!" en stund.
Gjorde mig iordning för jobb o drog iväg lite tidigare, säkert en massa o uppdatera sig om- tänkte jag.
Hann bara halvvägs så ringer coachen o frågar om jag kan skjuta på mitt pass 4h.
Why not?
Bra med OB ju.
Tog en raggarunda sen bestämde jag mig för att at en sväng på Ikea. Sagt o gjort o en hem jag med Billy. Han blev rätt fin i v-rummet ändå. Nånstans o förvara taxfree-spriten :P O en liten söt lampa på de.
Ringde som bara fan hela kvällen, fattar inte varför folk bestämmer sig för att boka paketresor kl 20/21 på kvällen för? Jesus.
Sen blev de o handla lite för o fylla på kyl o frys.

Bilen krånglar igen.
Oväntat?
SÅ FORT jag har lite extra pengar över så går fanskapet sönder.
Efter jag hämtade Abbie i går så ville den inte starta när jag skulle åka hem.
Men efter typ 8 försök o ett jävla pumpande på gasen så hoppa han igång.
Nu har de vart så varenda gång jag startart bilen. Snart hoppar han väl inte igång alls.
SUCK!
Jag vill laga, sälja o köpa nytt - tack.

Imorrn är jag ledig, ska jobba hela helgen sen.
Ska sova länge länge. Sen åka o träna med Jen vid 11.

Kan ju hoppas på fint väder så man inte tappar all färg på en gång här i sweden.

Godnatt då.

Inga kommentarer: