tisdag 21 juli 2009

Jesus

Det var inte den bästa vårdcentralen i stan jag blev förpassad till.
No offence.

Blev bemött av nån rysk doktor vid namn Spatsiba eller liknande.
Ingenting emot utländska läkare, men hon hade inte några charmpris på väggen direkt.
Frågade dumma frågor o ville få mig o framstå som överkänslig.
"Vi tar inga tester för Svininfluensan... det är samma symptom som vanlig influensa! Hur dom ska jora i höst jag vet inte...hur dom ska se skillnad?"

Fick tillslut ta lite prover efter att jag suttit o väntat 20min.
Efter dessa 20min gick nämligen spatsiba förbi o frågade mig om jag tagit några prover än.
Nej?
"Ah, tog di den rusa lappen?"
"Ja..."
Men vem fan ser eller bryr sig om att jag sitter o håller en rosa lapp?!
Labbet måste väl på nåt sätt meddelas att de sitter en stackare utanför dörren o vill in?!
Hepp så gick hon in där o meddelade lilla labbet tösen o jag fick komma in direkt.
Varför händer sånt här alltid mig?
Jag får jääämt sitta o vänta i hundra år på sjukhus o vårdcentraler sen visar det sig alltid att de är nån som glömt bort mig. De känns... upplyftande.

Jag slapp iaf tömmas på blod i armvecken, de räckte med ett stick i fingret, piiu.

Sänkan var på 70. Vad nu det betyder vet jag inte. Men tydligen inte låg nog för att vara lunginflamation, vilket ju var bra.
"Du får lite antibiotika så får vi se om det hjälper... o hostmedicin"
Jajabulle. Fint dä! SÅÅ värt 150:- för det underbara bemötandet.

Shoppade loss på apoteket, passade även på att köpa en liten läkarbok för hundar. Kan jag inte hålla mig själv frisk så ska jag iaf försöka hålla Abbie frisk! :) Katten klarar sig själv... de har han alltid gjort, den gamla fightern.
Gick till Ica bredvid o köpte frukt o jordgubbar.
Frågade jordgussförsäljaren utanför va fan som hände med vädret medan jag var inne på affärn?
(it was raining cats and dogs!)
"Det svenska jävla sommarvädret!"
Han var oxå nöjd med tillvaron tror jag.

Oh!
Dagens new's flash:
Ni vet hostmedicin, den har ju typ ALLTID smakat lite lakrits.
Not anymore! Eller inte min iaf.
Blodapelsin vettni!
Vilket direkt efter sväljet kastade mig tillbaka till år 2000 nångång när jag fick en flaska Jeltzin Vodka med blodapelsin smak.
Inte ok.

Nu ska jag se om jag hittar några djurprogram på Web-tv o titta på.
Sååå trött på "E!" o "MTV"...

Hej.

1 kommentar:

Anna sa...

*haha* Du skriver så roligt! Spatsiba lät ju inte som nån superkul läkare direkt. När jag var på vårdcentralen förr förra veckan så hade jag en sån där super tråkmåns som inte log i onödan o handslaget var som en död fisk som låg i handen på mig o dog ännu mer typ. Sen körde dom även in o ut metoden som i sällskapsresan när hela familjen ska ha kort till passen. Först var det en kille som gick in o sen kom han ut o då gick jag in, sen in med en annan tjej efter mig o sen in med killen till labbet o sen jag o sen hon o sen han till läkaren o sen jag osv *haha* Oj vilken uppsats det här blev...skulle ju mest säga krya på dig ju! Kram från Partille till Tallboda! Ses om 2 veckor =)