fredag 12 mars 2010

Ah the love of a friday

Ligger här i soffan på Abbies röv. Så kan de gå när hon vägrar att flytta på sig.
Ni som träffat henne vet va jag menar.

Satt i förrgår o funderade på vad jag skulle göra på mina lediga dagar.
Jag lider ju av damp-(de?)light, det är självklart nånting jag kommit på själv, men jag ahr så svårt för att göra - ingenting.
Man hör om folk som spenderat sina lediga dag med att ligga i soffan o kollat igenom en massa serier o bara myst.
Sånt klarar inte jag av!
Igår t.ex så sov jag rätt länge, de har jag absolut inga problem med ;)
O de är ju en ganska bra grej o göra om man vill att dagen ska gå fort.
För de gjorde den.
Surrade med Jen i telefon över en timme.
Sen tog jag några krafttag här hemma med disk o tvätt.
Vid 3 tyckte jag att de va dags o göra nånting.
För det är just det "göra nånting" som jag måste hinna med när jag är ledig.
Om jag bara är hemma hela dagen, går nån promenad med Abbie, så får jag dåligt samvete för att jag inte gjort nåt vettigt på hela dagen.
Så jag åkte iaf iväg o handlade lite blondering. Skulle åka o träna oxå var tanken, men hade så jävla ont i huvvet så jag... solade istället :)
Jag var ju på gymet iaf! Haha.
Sen hem o slänga i blonderingen. Köpte nå billigt tjaffs som Willys köpt in.
De hände väl egentligen ingenting... blev något ljusare i utväxten.. o kanske fick jag ur lite gula nyanser. Men men. Så typiskt mig.
Strax innan 6 ringde en fransk utbytesstudent o ville köpa min tjock-tv! Varsågod sa jag. Han fick hjälp med o bära ner fanskapet till bilen. O jag fick 50:- mer för tv'n än va jag begärde, för han hade ingen växel, o inte jag heller... höhö. 200:- rikare!
Nu hoppas jag att nån vill köpa mina högtalare o förstärkaren oxå... tack?
Sen kom kusin vitamin o fikade en svänga.
Vi slängde i oss en kardemumma-krans. Inga konstigheter!
Sen åkte jag vidare till M o kramades lite. Mycket. Lite mycket. Ganska mycket.
Tänk att Nica fick äran o träffa rätt... jackpot baby! <3

Det var torsdagen det.

Imorrse gick jag upp när M skulel till jobbet.
Men slet tag i täcket o kudden när jag kom hem o la mig i soffan o somnade om... vaknade vid 11 nångång.
Idag tror jag faktiskt att jag lyckats med o inte göra nånting!
Tadaaa!
Klockan är strax 8 så nu är de ju kväll.. då behöver man inte hitta på nåt längre.
O imorrn ska jag upp kl 5.
Känns förjävla bajsigt kan jag ju säga i ärlighetens namn. Men va gör man inte för sitt team.
Ja.. hund team. De ska tydligen va nån slalomtävling i Yxbacken så vi ska dirrigera trafik o bilar så dom kan parkera vettigt. Pillan skulle tydligen va där oxå. Festligt!
Så de blir o försöka sova tidigt ikväll.
Vänta...
Skulle inte jag ha gått upp tidigt då för o ens bli trött tidigt ikväll?
Dämnit... jag visste att de va nåt som inte blev rätt...Crap.

Aja.

2 vanlijsemlor, kycklig o potatisgratäng - Det är vad som ska ner i min mage.
Man kan säga att de bara är en semla kvar, sen case closed ;)
I love myself.

Let's dance nu då kanske.

Godkväll!

Inga kommentarer: