onsdag 17 mars 2010

Dating in the dark - the true story

Wöhöhöööööw tänkter ni nu va? :D

Haha. Nae. Tänkte mest bara skriva mina egna tankar om detta spektakel.

JA - jag sökte helt själv. De va ingen annan som tipsade mig. Hade väl halvtråkigt nån kväll o slösurfade in på 5'ans hemsida. Fanns en färdigt formulär som man bara skulle svara på några frågor. Sagt o gjort. Nån dag senare ringer dom o vill att jag ska komma upp till Sthlm o intervju.
Sthlm... en kväll i samma vecka... troligt.
Men efter lite snack med Jen så kom vi överens om att jag visst skulle åka!
Så de gjorde vi. En jävligt snöig fredag kväll, tror jag? Körde förbi 7-8 bilar som kört av vägen. Men vi höll oss PÅ vägen iaf som tur var. Kom försent med nån halvtimme. Så de blev en stress intervju o jag ville mest kolla så de inte var som ett helt annat program som sänds på MTV där man gör allt möjligt äckligt där inne.
O de var de ju inte så jag var game.
Några dagar efter det ringer dom o säger att dom vill ha med mig i programmet.
Hepp!

Inspelnings crew'en var hur sköna som helst!
O inspelningsplatsen var oxå najs. Bergendals herrgård.
De som var mindre najs var att vi fick bo i en sido byggnad. Där det bara fanns ett kök och hotellrum. "Köket" var våran launch. O hotellrummet bestod egentligen av 3 sängar, en liten tv o ett badrum.
Vi fick i slutet reda på att killarna hade fått bo i själva herrgården med fri tillgång till både baren, gymmet -ALLT. Så dom litade väl inte på oss antar jag :P
Vi fick 5 öl, en flarra vin o alkoholfri skumpa. Tack.
Eftersom både jag o Gabbie var ute o rökte spontanvis så fick vi tillslut även ögonen på oss när vi gjorde det, för att vi inte skulle springa iväg o leta upp killarna.
Det mörka rummet befann sig även den i en sido byggnad, så vi fick alltid eskort upp dit för våra dejter.

Det jag vill att alla ska tänka på som ser programmet o tänker: "Fy fan va ytliga!" är:
Duuuh? Skulle de va nåt nytt?
OCH. Vi var där och spelade in detta under 4 dagar från morgon till kväll. Det man får se på tv är ju knappt en bråkdel ens av allting.
T.ex fick man inte se att jag även dejtade Pontus en gång.
Isak och jag gjorde en massa skojiga saker som inte kom med i programmet, han gav mig massage, jag hade med mig ett pussel som vi lekte med, vi gick på rundvandring o kände hur stort de mörka rummet var exempelvis.
Så man hade rätt mycket att gå på vad gäller personlighet.

Sen styrdes man mycket av produktionen oxå.
Visst tvingade dom aldrig oss att göra saker vi inte ville. Men dom pushade ju helt klart oss till att göra/säga saker för att få de som dom ville.
Dom fick mig att säga ordet "lammkött" säkert 300 gånger... även "Vin Diesel" men de kom visst inte med. Haha. Bara för att jag på intervjun råkade säga att Vin Diesel är rätt snygg... :P

O visst kändes det i hjärtat att se hur lyrisk Isak blev av mig.
Vet inte vad jag ska säga. Men jag är iaf nöjd med mitt val o det kändes äkta.
Inte som vissa andra som kanske valde att gå ut på balkongen fast dom innerst inne inte ville.

Efter inspelningen fick vi möjligheten att träffas alla 6 o käka lunch o umgås lite.
Det kändes faktiskt bra. Trots att jag var den som gick så fick jag ändå möjligheten o förklara detta för Isak. Sen hängde vi gäng nere på Centralen innan tågen gick oxå.

Summan av kardemumman är att de fick mig att öppna ögonen.
Klyshigt värre va?
Men det är sant.
Dels insåg man vad man hade på hemmaplan.
O dels lärde jag mig att våga att inte dömma nån by the cover.

And now I will live happily ever after... ;)

Snipp Snapp Snut.

3 kommentarer:

Emma B sa...

Tycker du gjorde en strålande insant och östgötskan var som bortblåst =).. Toppen nika du dejtar då inte bara för o va snäll.. Gilla ...

Nica Hansson sa...

Åh, tack Emma! O va i hela friden bloggar du utan o säga nåt för? :D Nu måste jag ju bläddra en massa.. haha. Lite synd att östgötskan försvann.. jävlar. Men va gör man!

caroline sa...

Har det visats på tv ännu??? eller kan man se en repris? nu blev ja ju nyfiken...