måndag 8 mars 2010

weekend is over -

- And it's time for an update.

Sitter här o tittar på Steve-o med en bucket i mitt knä.
Inte en sån bucket som du säkert får om du åker till Phuket.
Inte en bucket med sprit, utan en bucket full of candy!
Fast det var oxå en överdrift.
För den är inte full.
Den är bara bottenfull.
O anledningen till detta kommer ni få läsa mer om längre ner.
(whoaaa! Cliffhänger)

Fredagen spenderades med jobb. Sedan slirade jag hem o packade, duschade o gjorde iordning de mesta inför lördagen. Sen drog jag hem o myste med M.
Tokigt nog somnade jag till filmen. O kunde naturligtvis inte somna om igen sen när de väl var dags o sova. Typiskt!
O mer typiskt var ju att jag skulle gå upp klockan 5 oxå.
Så vi kan väl sammanfatta det hela med att de inte blev så mycket sömn.
But totaly värt det ändå.
Gick upp o påbörjade resan till Norrköping. Gjorde ett depåstopp hemma för o packa in bilen.
Efter det kan lördagen sammanfattas med ett ord: Tävling!
Vår grupp börjar ju vänja sig vid att hålla i tävlingar, så den här gången tror jag faktiskt vi gjorde vårt bästa jobb hittills!
Allt gick smidigt, allt flöt på, o städningen efteråt gick smidigt även den.
Men ändå, konstigt nog, var vi lite sena till middagen på kvällen :P
Killar.. va kan man säga... dom ska alltid ta sån tid på sig.
Lydnaden hade 14 tävlanden, o Abbie kom på 5'e plats! MYCKET nöjda över det :)
Mest nöjda över att nästan slagit hela Norrköpingsgruppen :P Bara CK som kom på placeringen över mig. Feeejnt de!
Weightpullen gick också bra. De skulle säkert många inte tycka. Men eftersom Abbie var så pass otränad så ville jag inte pressa henne - utan jag ville se att hon kämpade o då skulle jag vara nöjd. Lyckades komma sent in oxå, värmde upp lite för länge, haha!
Men vi körde 2 drag. De senaste på 495kg och då fick hon kämpa tyckte jag. Men hon drog ända in i mål så matte var så nöjd så!
Avslutade kvällen med en tacobuffé. Jag satt mest o stirrade, fy bublan så trött jag var.
Så vid 22 följde jag med in till stan o hämtade upp Abbie o drog hem till Linkan igen.
Somnade vid 23.30 o sova hela natten till 7.30 imorrse när de va dags o gå upp o jobba.
De va enna sköna 8h sömn de!

På jobbet var de inte en lugn stund!
Jävlar i min låda. Nu kan man ju helt glömma att det är "glassigt" o jobba söndagar.
Plus att jag fick mail mellan samtalen. Om de jag utbildades inom under veckan.
Men det gick bra tyckte jag. Trots att de känns helt multi i huvvet. Känner mig inte hundra på mer än de riktigt riktigt självklara. Men men. Nångång är vi alla nybörjare.

Slutade vid 15 o åkte hem till Abbie en sväng.
Vid 5 kom Anna o hämtade upp mig o vi drig till Ljungsbro, hem till Cilla.
Sofie kom oxå efter en stund.
Då blev de mat o snaskis o en himla massa snack.
Fan va jag saknar back in the days, flickor.... :(
Samtidigt som det var jättemysigt o träffa er så blir jag samtidigt lite ledsen i ögat.
Känns som ju äldre man blir, desto mer glider man ifrån varandra.
O jag vill verkligen INTE att de ska bli så.
Jag får panik av bara tanken.
Visst ska folk skaffa familj, förhållanden, påbörja utbildningar o flytta o allt va dom vill... men glöm för tusan aldrig de som är viktigt.
Det är lätt o va efterklok, men de är inte lika lätt o tänka för stunden.
Jag tänker fan inte ta det.
Så dä så. O hör sen!
And btw så tänker inte jag bli stor förns jag fyller typ 30.
Vem har bråttom?

Nu ska jag dyka ner i min bucket. Nyduschad o fräsch. Hur många kan duscha klockan 23.30 utan o störa grannar o dylikt? :P JAG!
Just det, cliffhängern.
Vi var på Hemköp. O istället för påsar till lösgodiset fanns nu oxå små papp-burkar!
Hur fyndigt är inte det?
O varför kom inte JAG på de först?!
As smidigt o bara ställa på bordet när man kommer hem.
Jag köpte en rosa. Behöver jag säga mer?
Jag vägde den oxå innan jag plockade godis i den. 2kr skulle den kosta. SÅ värt!


Puss & Godnatt

Inga kommentarer: