lördag 27 mars 2010

Bläpp

Jaa, som ni såg så hade jag ju ganska kul igår med fröken C.
De va länge sen vi kalajsade bara hon o jag. De va precis lika sköj som de brukar va :)

Jag tyckte att de skulle va en underbart bra idé att prov walka mina nya high heels.
De tyckte jag iaf dom första 400meterna utanför dörren...
Jag gick i dom även här hemma för o känna av läget, o de kändes ju rätt lugnt. Iofs så satt jag väl mest på golvet, i soffan, eller gick 5 steg från köket till vardagsrummet.
Påväg till bussen ångrade jag mig lite, men tänkte "Äh! Kan andra så kan jag!" Så jag härdade ut o bah körde.
Fick provspringa till bussen oxå eftersom vi nästan missade den! Klarade det utan o ramla - check.
Från bussen till Pitchers började de kännas lite jävla jobbigt.
Stannade till utanför Ågatan o snackade med Micke en svänga. Sen började några yngligar o bråka på andra sidan gatan så vi spatserade vidare.
Drack en Måskito på flaska, det va inte fyfan som jag trodde de skulle va! Smakade mest lime.
Satt o sjöng lite allsång, önskade en låt som jag var tvungen o googla fram.
Hur fan kommer det sig att man ALDRIG kommer ihåg bra låt-titlar när man har druckit??
Men fick beskedet från DJ'n "Den kommer vi nog spela mycket senare..."
Vafan?! De gick bra o spela Rihannas jävla depp låt men inte The Journey?
Fuck it.
Vi drog ner till ynglingarna en trappa ner o dansade all nighters istället.
Blev kallad för Cougar. Tack? Haha.
Sen höll jag faktiskt på o avliva för att jag hade så nedrans ont i fötterna så vid 1 fick de bli hemgång.
Lika bra o ha gott om tid till att spatsera till bussen tänkte jag.
De kändes ändå förjävligt o skiljas från C utanför Platens, eftersom vi skulle åt varsitt håll, när de va henne jag typ hängde hela min kroppstyngd på för att kunna gå i skorna...
Det blev yttepytte smurfsteg hela vägen, o jag grimaserade för fulla muggar.
Ringde min kära M som alltid ska finnas vid min sida o hjälpa mig i vått o torrt... men han behagade inte svara eftersom han....sov. Så jag talade in nåt hjärtskärande på mobilsvaret såklart! Höhö...
Ringde J för o uppdatera hennes läge 30 mil bort på en helt annan fest.
Sen kom faktiskt bussen.
När jag klev av i Balltoda tog jag av mig skorna o gick barfota från bussen o hem. De tyckte jag var en ypperligt bra idé! Det gjorde rätt ont o gå på allt grus, men de va ändå skönare än att gå i skorna.. Däckade i soffan efter en klunk med bakisbrus o ½ påse sombreros. Inte asbra.
Vaknade vid 5.30 o gick in o la mig i sängen. Skulle typ hävt i mig 2l vatten där, men de gjorde jag visst inte.
Så jag mådde ganska bajs när jag vaknade vid 10 imorrse.
Efter 2 frukostar med 2h intervaller så började mitt forna jag att ta sig tillbaka.

Vid 13 var jag körduglig igen tyckte jag.
Packade med mig Abbie o skulle dra mot Norrköping.
Helt plötsligt out of the blue så är garageporten stängd. O nyckeln är puts-väck.
Så fick inte tag i Abbies sele som låg därinne. Men de löste sig, fick låna en.
När träningen var klar så glömde jag självfallet hälften av allting på banan. Hoppas nån vänlig själ plockade med sig det...? :S

Väl hemma så käkade jag maxmat o göttade mig. Sen ringde F o ville komma förbi med Cox.
Cox ska bo hos mig under hela april när hans pappi är på äventyr i Filipinerna. Pipaan!
Men han är söt. Så de ska nog gå bra. Bara han inte käkar upp Hobbe... för då måste jag käka upp Cox.
Abbie bur bodde visst oxå i garaget så de slutade med att jag o F fick åka en sighteseeing ut till dom äldre o hämta deras nyckel. bara 2,5 mil dit... suck.
När vi öppna garaget så såg vi att haspen för o låsa garageporten var på "locked".. hurfanihelvette den hade lyckats hoppa över dit utan att någon människa fixat det, är för mig en stor jävla gåta... för jag var där inne igår, o jag rörde den aldrig...

Men men. Slutet gott, allting gott.
Nu ligger alla djuren o sover. Jag har precis avverkat 'Flickan som lekte med elden', o kan bara konstatera att jag helt enkelt inte gillar svenska filmer. Alla hyllar Noomi för hennes skådespel men jag tycker fan att den var helt oduglig. De finns sååå många svenska filmer som bara är konstiga o jobbiga. Jag gillade 'Män som hatar kvinnor' mer, den va inte lika konstig iaf.

O well, det är ju jobb imorrn så de är väl inte mer än bra tajmat för mig att slänga mig i sängen o sova lite kanske?

Nighty night, suckers.

Inga kommentarer: