fredag 26 mars 2010

Testing testing

Skulle bah se så mobijlen va köpplad till blöggers.
O de va den!

Fick tillbaka min mobil igår. Hör o häpna så beslagtog dom den bara en vecka lite drygt.
Dom hade bytt ut en herrans massa prylar på den så nu lär den väl hålla ett år till...
Suck.
Aldrig att jag tar en mobil på avbetalning i 2 år igen. Too looong. De händer för mycket i de tekniska på 2 år att dom hinner ju bli urgamla på 6 månader. Typ. Så.

Igår va de våffla dagen. Då åt jag o M våfflor. De va förjävla gott. Sen mådde jag illa.
Konstaterade att de va bra mycket godare med glass till än grädde!
Sen kollade vi på film.
Eller ok.
M kollade på filmen, jag somnade. Höhö. Förvånade?
Låg ju i matkoma, o sådär mysigt så man inte kunde annat än somna.
Så de va lite hans fel oxå. Han kunde ju iaf vart obekväm.

Vart ledig idag! o fruktansvärt kreativ!
Vaknade vid 7 nångång o åka hem från M när han åkte till jobbet. Hade mega-planer på att komma hem o somna om.
Men gick ett varv med Abbie. Käkade lite frukost. La mig med täcka o kudde i soffan. o somnade INTE. Låg o slumrade lite vid 9. O vid 11 var jag klar att åka o handla upp hela Maxi.
Glömde ju självfallet mobilen hemma hos M så fick åka några aerovarv o hämta nycklar o.s.v men de löste sig de oxå.
Så nu har jag en himla massa mat hemma. De känns göttans!

När jag kom hem var de ju jättevarm ute. Så då tyckte jag att man fick tvätta bilen på uppfarten.
Så de gjorde jag!
Den blev inte så jätte ren... med tanke på att smuts som fanns på den. Men ren-ARE blev den iaf! Sen torkade jag o fejjade innuti så alls blev sparkling. Tvättade mattorna, rubb o stubb. Så nu är han fin igen lille Gutten.

Sen var de dags o ta tag i hemmet. Som såg mer eller mindre ut som ett bombnedslag.
Jag har en förmåga att använda alla öppna ytor till avlastningsbord. Så man kan säga att de inte existerar några öppna ytor här hemma till slut.
Exempelvis strök jag en skjorta härom dagen. O strykbordet blev sedan ett avlastningsbord för det mesta, skarfs, klockor, mössor, vantar, hårsnoddar, hårtork... you name it.
Men jag hittar allt jag behöver. Det kanske är de som är lite skrämmande?
Så allt detta fick iaf placeras dit det hörde hemma. O så lite dammtorka, dammsuga o diska.
HEPP! Så va hemmet fint igen :)

Nu väntar en dusch. Sen kommer C hit o vi ska pimpla vin o sen dra in till stan o titta på folk.

De kallar jag Fredagsmys! :)

Au revoir!

Inga kommentarer: